חדשות הארץ

ההסתדרות הרפואית: מחר תתקיים שביתת אזהרה בבתי החולים

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי תפתח מחר (שני) בשביתת אזהרה של 24 שעות, החל מהשעה 07:00 עד 07:00 למחרת בכל בתי החולים ומרפאות הקהילה.

השביתה תתקיים, לטענת ההסתדרות הרפואית, לאור "ההתנהלות הכוחנית" מצד משרד האוצר בשבועות האחרונים.

השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ. ביום השביתה יעבדו בתי החולים במתכונת שבת וחג, ומרפאות החוץ ישבתו אף הן. טיפולי חירום, כגון שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים, יפעלו במהלך שביתת האזהרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהסתדרות הרפואית מבקשים מהציבור להימנע מלהגיע למעט מקרים דחופים ומצילי חיים.

מהמרכז הרפואי לגליל שבנהריה נמסר כי הוא יופעל מחר במתכונת שבת, עקב שביתת רופאים המתוכננת מטעם הר"י (ההסתדרות הרפואית בישראל). במהלך השביתה לא יינתנו שירותים במרפאות חוץ ובמרפאות הקהילה של בתי החולים. כמו כן לא יינתנו טיפולים שוטפים במכונים. במקרה של ניתוחים וטיפולי IVF (יחידה להפריה חוץ גופית), הדבר יועבר לוועדת חריגים. חדר המיון שבמרכז הרפואי יופעל במתכונת שבת מתוגברת. המרכז הרפואי לגליל יעשה ככל שביכולתו כדי שמטופלים לא ייפגעו כתוצאה מהשביתה. אנו מבקשים להיות קשובים להודעות באמצעי התקשורת, במקרה שיהיו עדכונים.

מהמרכז הרפואי יוספטל ומרחב אילת נמסר כי עקב השביתה מחר, יושבתו השירותים האלקטיביים. מרפאות כללית בקהילה באילת תהינה פתוחות במתכונת מצומצמת עם רופא תורן למקרים דחופים בלבד. בכל מקרה, יש להאזין ולהתעדכן בתקשורת על שינויים.

צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

Back to top button