צבא וביטחון

צה"ל: תושבי אשקלון מתבקשים להישאר במרחבים מוגנים עד להודעה חדשה

דובר צה״ל מסר לפני זמן קצר (שלישי) כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי אשקלון מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, קורא לתושבי העיר לא לצאת מהבתים עד להודעה חדשה ולהישאר בקרבת מרחבים מוגנים בלבד. מרחבים מוגנים יכולים להיות דירתיים או קומתיים ובמידה ואין בקרבתכם מרחב מוגן יש לפעול על פי הכי מוגן שיש. מידע נוסף באתר העירייה ובאתר פיקוד העורף.

צילום: אלדד עובדיה, דוברות עיריית אשקלון

עשרה בני אדם נפצעו קל מפציעות קלות וחבלות בזירות הנפילות באשקלון ובאשדוד. חובשים ופאראדמקים של מד"א יחד עם חובשי איחוד הצלה העניקו להם במקום סיוע רפואי ראשוני והם פונו לבית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דב מייזל, פרמדיק וסמנכ"ל מבצעים של "איחוד הצלה" מסר: "אנו מוקפצים מזירה לזירה של נפילות הרקטות ומעניקים סיוע לנפגעים יחד עם החובשים וצוותי הרפואה המקומיים שמתגוררים בסמוך למיקומי הנפילות. כמו כן: צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

צילום: אלדד עובדיה, דוברות עיריית אשקלון

פראמדיק מד"א איתן לסרי שטיפל בפצועים באשקלון סיפר: "אנחנו נמצאים בכוננות גבוהה מאוד בגזרת הדרום. מיד ששמענו האזעקה בעיר נכנסנו למרחב המוגן בתחנה וכאשר הגיעו הדיווחים על נפילות יצאנו למקום בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים. טיפלונ בפצוע שנפגע באורח קל בגפיים מרסיסי זכוכיות ובמספר נפגעי חרדה כשמקביל נשמעו אזעקות נוספות. נשכבנו על הריצפה כדי להגן על עצמנו ועל הפצועים וברגע שהתאפשר פינינו אותם לבית החולים. אני המשכתי לזירה נוספת שם לשמחתי לא היו נפגעים כלל. כעבור מספר דקות שמענו עוד אזעקה ונסענו במהירות לזירה שלישית שם טיפלנו באישה שנפגעה באורח קל מרסיסי זכוכיות של רכב שהתנפצו ובמספר נפגעי חרדה. אנחנו קוראים לציבור להישמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף בנוגע למרחבים המוגנים וערוכים להעניק טיפול רפואי במידת הצורך."

צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

Back to top button