מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: תפסנו את בכירי חמאס שחוסלו בהפתעה מוחלטת

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן התייחס הערב (רביעי) בתדרוך לכתבים הצבאיים כי "היום סמוך לשעה 11:00 בבוקר כתגובה לסיכול הבכירים, טיל נ"ט פגע בג׳יפ ממוגן מסוג דוד. בעקבות פגיעת הנ"ט, נהרג חייל לוחם, קצין נפצע באורח קל ולוחם נוסף נפצע באורח קשה. הנפגעים היו מכוח של גדוד 931."

דובר צה"ל מסביר כי "המשימה של הכוח הייתה הגנת יישוב ואבטוח הגדר ליד היישוב 'נתיב העשרה'. הרכב נכנס לתוך היישוב במסגרת המשימה שלו, כשהיישוב, מבחינה טופוגרפית, חשוף לנ"ט, ולכן הרכב נפגע כחלק ממשימת האבטחה שלו. הם פונו במהירות לבית החולים. לאחר האירוע, היה ירי פצמ"רים של חמאס במטרה להקשות על פינוי הפצועים, הירי לא חדר לשטח הארץ. מדובר באירוע חמור, נמשיך להכות בעזה בעוצמה." הבהיר.

תקיפות צה"ל בעזה. צילום: מקורות פלסטיניים
תקיפות צה"ל בעזה. צילום: מקורות פלסטיניים

בנוגע לסיכול הבכירים במבצע המשותף של צה"ל ושב"כ אמר דובר צה"ל: "כוחות הביטחון לא בוחלים באף אחד שמחזיק נשק. אנחנו רודפים אחריהם איפה שיהיו, גם בבתים שלהם. כשאנחנו רודפים אחריהם כמו מבוקשים, היכולת המבצעית שלהם יורדת. העיר עזה שקטה ואין בה חיים בעקבות התקיפות שלנו. היום בבוקר בהמשך להודעה שהוצאנו, ביצענו מבצע עם השב"כ ובו פגענו במספר בכירים של ההנהגה הצבאית. במהלך האירוע נהרגו ארבעה גורמים מאוד בכירים, שניים בכירים ועוד 10 גורמים חשובים במערך הפיתוח של חמאס. בין הבכירים, מח"ט העיר עזה, שקיבל פקודות ישירות ממוחמד דף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל מציין כי "המחבלים היו בתשתיות שונות ומקומות שונים והצלחנו לתפוס אותם בהפתעה מוחלטת, גם בעזה וגם בחאן יונס, כשהיו תקיפות באופן מקביל במהלך מספר דקות. אתמול, הורדנו את ממלוכ שהוא בכיר הגא"פ והיום הורדנו את מספרי 2 ו-3 של המודיעין של חמאס. היו סיכולים של 25 פעילים."

Back to top button