חדשות הארץמבזקים

המבצע מתרחב: צה"ל הורה על עוצר יציאות, גויסו 7,000 חיילי מילואים

סבב הלחימה הנוכחי נראה בשלב זה רחוק מסיום, זאת אמר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך סיור שערך בסוללת כיפת ברזל באזור מרכז הארץ וגם שר הביטחון בני גנץ בעת ביקורו היום בבסיס פלמחים.

ראש הממשלה שיבח את לוחמי כיפת ברזל וציין כי הם עושים עבודה יוצא מן הכלל בהגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל. עם זאת ציין נתניהו כי "אי אפשר להגיע ל-100% אבל הם מגיעים קרוב מאוד לזה, וכולנו מעריכים את זה פעמיים: אחת בהגנה, ושתיים בהתקפה."

נתניהו ציין כי "צה"ל תקף כבר מאות מטרות, עוד מעט נעבור את ה-1,000, ואנחנו ממשיכים להכות בחמאס. זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו – להשיב את השקט למדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון /לע"מ

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בתום ביקור בבסיס פלמחים, ביחד עם מפקד הבסיס תא"ל יואב עמירם ואמר כי צה"ל פגע קשות בחמאס ובארגוני הטרור בעזה. לדבריו הושמדו נכסים צבאיים משמעותיים, כן במערך התת קרקעי, הרקטי וחוליות השיגור, זאת בנוסף לחיסול בכירים. "בעוד שלאויבנו יש מטרה לפגוע באזרחים, לנו יש בנק מטרות עמוק ואיכותי של יעדי טרור. בחמאס הופתעו מעוצמת התגובה ומהיעדים שהגענו אליהם." ציין.

גנץ הסביר כי הלחימה תימשך וכרע אין צפי מבחינתה של ישראל לסיום המערכה, "אני אומר בצורה מפורשת: אנחנו נמשיך להגן ונמשיך לתקוף עד שהאש תופסק ונבטיח שקט ארוך טווח. אין לנו מגבלת זמן, יש לנו עוד הרבה מאוד יעדים. טייסי חיל האוויר וכלי הטיס של חיל האוויר נמצאים בשמי עזה 24 שעות ביממה, על הקרקע לוחמי כיפת ברזל מצילים ומגנים על חיי אדם, כוחות צה"ל פרוסים ומוכנים בכל הגזרות כמו גם בעורף. אנחנו כולנו נכונים לכל משימה."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

יש לציין כי היום תקפו כוחות צה"ל החל משעות הבוקר ארבע חולית נ"ט בשעה שהיו בהכנה לשיגור או בתנועה ומאז החלה המערכה הותקפו בסך הכל 8 חוליות. כמו כן, צה"ל הורה על עוצר יציאות לכל המערך הלוחם וההכשרות זאת במקביל לגיוס של 7,000 אנשי מילואים. בנוסף, גוייסו צוותים להפעלת סוללת כיפת ברזל נוספת על מנת לעבות את שטחי ההגנה על אזרחי ישראל.

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן התייחס היום בשיחה עם כתבים לאירוע אמש בשדרות בו נהרג הילד עידו אביגל בן ה-5 כתוצאה מחדירת רסיס לממ"ד בזמן ששהה עם משפחתו ואמר: "שוחחתי בנושא עם מפקד פיקוד העורף. מתחקיר ראשוני עולה כי היה מקרה חריג מאוד של ממ״ד שנפרץ דרך החלון, שבר הרקטה מגיע בזווית מיוחדת ובמהירות ספציפית לנקודה ספציפית בממ״ד, הרקטה התפוצצה במגע הראשוני עם הבניין. מבדיקתנו החלון היה תקני. בעקבות המקרה, המלצות שלנו כצבא ופקע״ר, לשהות בממ״דים, לסגור את החלון, לרבות חלון הפלדה, ולהנמיך קומה מגובה החלון בתוך המרחב המוגן."

Back to top button