חדשות הארץ

ראשי רשויות יהודים וערבים נפגשו עם המפכ"ל ובכירי משטרה נוספים

על רקע אירועי האלימות הפוקדים את ערי ישראל, חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראשי הרשויות קיימו הבוקר (שישי) דיון חירום והערכת מצב עם מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי במטרה לבחון כיצד ניתן לשלב זרועות טוב יותר, לעצור את ההסלמה ולחזור לרגיעה. הדיון התקיים הבוקר, יום שישי, במרכז השלטון המקומי בתל אביב,בו נכחו: חיים ביבס, יו"ר מרכז שלטון מקומי, רנ"צ יעקב שבתאי, מפכ"ל המשטרה, ניצב ג'מאל חכרוש ר' אגף סייף , יחד עם מעל ל-30 ראשי רשויות מכל המגזרים ובכירי משטרה נוספים. במהלך הפגישה הציפו ראשי הרשויות את החשש והדאגה לנוכח האירועים האלימים ואת הרצון העז לחזור לחיות יחד, בשותפות, בערבות הדדית, ולא לתת יד לפגיעה במרקם החיים המשותף שנבנה כאן לאורך שנים רבות. בנוסף הדגישו ראשי הרשויות את חוסר הביטחון והדאגה שמרגישים רבים מתושבי הערים. הרשויות הביעו נכונות מלאה לשתף פעולה עם כל גורם שיסייע להביא להרגעת הרוחות. ׳אנו מחזקים את ידי המשטרה ומגבים את פעולותיה לעצירת האלימות ברחובות ובצירי התנועה.

צילום: דוברות המשטרה

בפתח הדיון אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אנו מחזקים את המשטרה וכוחות הביטחון. האחריות, לעצירת האלימות ולהרגעת השטח מוטלת על כולנו. כל רשות חייבת לגנות את האירועים ולהעביר מסר חד וברור לכל התושבים. המשטרה צריכה לפעול מידית, ביד קשה, נגד כל מפרי החוק. פגיעת ערבים ביהודים ופגיעת יהודים בערבים לא יכולה להיות מקובלת בשום צורה ודרך. אנחנו בשלטון המקומי – עומדים לצידכם, נתמוך ונעזור בתחומי הרשויות שלנו בכל מה שניתן ונדרש כדי להחזיר את החיים למסלולם".

רנ"צ יעקב שבתאי, מפכ"ל המשטרה אמר: "משטרת ישראל פרוסה על כל שוטריה ולוחמיה בכל רחבי הארץ בעשרות מוקדי הפרות סדר וזירות של נפילות טילים, נמשיך לפעול ככל שידרש בנחישות עד שנשיב את הסדר והביטחון. המצב הנוכחי והעדר האמון פוגע בשני הצדדים והחובה של כולנו היא לראות את היום שאחרי, להמשיך לשבת, לבנות, לקדם ובעיקר להוקיע את אותם גורמים שפוגעים במרקם החיים של כולנו. שיתוף הפעולה והמפגש החשוב הזה בין כלל הגורמים הוא חלק קריטי במאבק של כולנו אל מול האלימות וההסתה. זהו הזמן להתאחד וביחד להרגיע את הרוחות ולהשיב את הסדר על כנו. זוהי שעת מבחן, על כולנו לגלות מנהיגות ואחריות, לקרוא להרגעת הרוחות ולמנוע התססה. זהו מאבק למען שלטון החוק והציבור שומר החוק, ואני מצפה מכל מי שחפץ בחיים, בחוק, בסדר ובביטחון לסייע בהצלחתו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניצב ג'מאל חכרוש ר' אגף סייף אמר: "כמשטרת ישראל ידענו אירועים משבריים גם בעבר, כיום אנו כמשטרה חזקים, מאופקים ומאורגנים יותר. אני ער לביקורת שנשמעת אבל חשוב להדגיש, משטרת ישראל נוהגת באיפוק שעדיף מפגיעה וחלילה הרג של אזרחים, חיי אדם מעל הכל. כנציג ושליח של האוכלוסיה הערבית בישראל אני מודאג, צריך למצוא פתרון לבעיה השורשית הזו בהתגייסות של כולם. רק ביחד נצליח להוביל לשינוי המיוחל".

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button