חדשות הארץמבזקים

נתניהו: נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט לערי ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס לפני זמן קצר (שישי) הערכת מצב במפקדת מג״ב בלוד. בדיון השתתפו השר לביטחון פנים, סגן השר לביטחון פנים, ראש העיר לוד, מפכ״ל המשטרה, ראש המל״ל, מנכ״ל משרד רה״מ בפועל ובכירים נוספים, במפקדת מג״ב בלוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מה שקורה בערי ישראל זה דבר חמור מאוד, קבוצות של פורעים יוצאים מהציבור הערבי ופוגעים ביהודים באשר הם יהודים. אני בפירוש אומר זה לא כל הציבור הערבי ואפילו לא רוב הציבור הערבי, אבל זה מיעוט משמעותי שפוגע פגיעות אלימות ופוגע גם במרקם החיים שבנינו במהלך השנים בין יהודים וערבים. זה חייב להיפסק."

נתניהו הוסיף כי "התגובה של מנהיגי הציבור הערבי עד היום הייתה רפה, חלשה. כולם צריכים לגנות את זה, כל צורה של אלימות – של ערבים נגד יהודים וגם של יהודים נגד ערבים, אני עושה את זה בפה מלא, אני לא מהסס לרגע. עם זאת אני אומר, אנחנו לא יכולים לקבל לא זריקת אבנים, לא ירי חי, לא הצתה של בתי כנסת ואנחנו נפעל עם כל הכוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה הבהיר כי הכוחות הונחו לפעול בכל הכוח ויש להם לכך גיבוי מלא: "באתי עכשיו מהערכת מצב בה הנחינו על קבוצה נוספת של פקודות עם המפכ״ל, שר הבט״פ, השב״כ וגם נציגי צה״ל – אנחנו נפעיל את כל הכוח ואנחנו מוסיפים הרבה כוח בחתירה למגע, בטיפול בפושעים ובמפגעים הללו, מבחינתנו זה טרור – כך אנחנו מתייחסים לזה. קיבלנו את האישור ואנחנו נותנים את מלוא הגיבוי של הדרג המדיני וגם את הגיבוי המשפטי – אנשים לא צריכים לחשוש לעשות את מה שהם צריכים לעשות – להגן על החיים של עצמם ושל אזרחי ישראל השלווים. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט לערי ישראל."

Back to top button