מבזקיםצבא וביטחון

לוחמי יחידת "מצדה" יפעלו לצד השוטרים להשלטת הסדר בערים

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מינה את לוחמי יחידת "מצדה", היחידה המיוחדת להשתלטות על אסירים של שירות בתי הסוהר, להשתמש בסמכויות שוטר. השר אוחנה סיכם עם מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ובגיבוי נציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי כי השימוש בסמכויות יתאפשר כאשר הלוחמים מבצעים פעילות מבצעית על פי אישור ראש מחלקת מבצעים בחטיבת המבצעים במשטרת ישראל, כסיוע למשטרת ישראל.

במשרד לביטחון הפנים מדגישים כי הפעלת הסמכויות תותנה בכך שהכח יפעל תחת פיקוד של קצין משטרה שיאושר לכך על ידי מפקד המשטרה באזור הפעילות.

המינוי יהיה בתוקף ל-30 ימים מיום חתימתו, וכל עוד נדרש הסיוע כאמור למשטרת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר אוחנה שוחח היום עם לוחמי היחידה יחד עם נציבת שב״ס ואמר: "לוחמי יחידת ״מצדה״ הם חוד החנית של שירות בתי הסוהר. מדובר ביחידת עילית של ממש, כח מיומן, מנוסה ומקצועי שיודע לתת מענה למגוון רחב של תרחישים. תחת הכוונה משטרתית, לוחמי ״מצדה״ יהוו מכפיל כח במשימה החשובה של השלטת החוק והסדר במוקדי ההתפרעויות. אני מבקש להודות לנציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי על נכונתה לסייע במערכה החשובה באמצעות יחידה משורות הארגון בראשה היא עומדת, ולמפכ״ל רב-ניצב יעקב שבתאי על מציאת המתווה המיטבי להפעלת הכח. זוהי עדות נוספת לשיתוף הפעולה ההדוק והפורה בין ארגוני ביטחון הפנים אשר מתקיים בשגרה ובחירום למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".

צילום: תקשורת שר הבט״פ
צילום: תקשורת שר הבט״פ

תגובה אחת

Back to top button