חדשות הארץ

15 כתבי אישום הוגשו נגד 16 נאשמים בגין שורה של עבירות של התפרעויות

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), הגישה היום (ראשון) לבית המשפט השלום בחיפה 15 כתבי אישום כנגד 16 נאשמים (7 קטינים), זאת בגין שורת עבירות של התפרעויות, תקיפות שוטרים בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו , ניסיון להיזק בזדון ועוד. במקביל, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. אירועי כתבי האישום האמורים, עניינם גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, שכלל תקיפות כלפי כוחות המשטרה והביטחון, שהתרחשו במספר ישובים – טמרה, כפר מנדא, אעבלין, שפרעם, כפר קרע, ערערה, צומת ערה, סחנין ומג'ד אל כרום. התיקים נחקרו על ידי משטרת ישראל על ידי מחוזות חוף וצפון. הפרקליטות רואה בחומרה רבה התנהלות של הפרות סדר ופגיעה באנשי כוחות הביטחון, ותפעל בנחישות ביחס לכל פורעי חוק המבקשים להפר את הסדר הציבורי במדינת ישראל.

להלן פירוט כתבי האישום שהוגשו כנגד 9 נאשמים בגירים בלבד. כתבי האישום שהוגשו כנגד 7 קטינים הינם תחת צו איסור פרסום: עומר טאהא (20) תושב כפר מנדא ביום 11.5.21, יידה הנאשם, אשר השתתף בהתפרעות בכפר מנדא, מספר אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום, כאשר הוא עומד במרחק של כ- 30-40 מטרים מהם. מיד לאחר יידוי האבנים על ידי הנאשם, החל הנאשם להימלט מהמקום, ולא נענה לקריאות שוטר שרדף אחריו, ובעת מעצרו התפרע במטרה להתנגד למעצר ובכוונה להפריע לשוטר.

עומר עבדאללה (23) תושב כפר מנדא – מואשם שבלילה שבין 10.5.21-11.5.21, בסמוך יידה הנאשם, אשר השתתף בהתפרעות בכפר מנדא, שתי אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום, כאשר הוא עומד במרחק של כ- 15 מטרים מהם. בהמשך נמלט משוטר שהבחין במעשיו וקרא לו לעצור, התנגד למעצרו ונעצר רק לאחר שהופעל מכשיר טייזר לעבר גופו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראיד זידאן(23) תושב כפר מנדא – מואשם שבלילה שבין 10.5.21-11.5.21, בסמוך יידה הנאשם, אשר השתתף בהתפרעות, בהיותו רעול פנים, מספר אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום, כאשר הוא עומד על חומה מוגבהת במרחק של כ- 30-40 מטרים מהם, ובהמשך נעצר.

סאכר אבו פני(21) תושב כפר קרע – בלילה שבין 10.5.21-11.5.21, השתתף בהתפרעות בכניסה לכפר קרע ובסמוך לכיכר הראשונה מכיוון כביש 65, במסגרתה המשתתפים יידו אבנים, זרקו חפצים וגלגלו צמיגים בוערים בין היתר לעבר אוטובוס שעשה את דרכו דרך כביש 65, וכן לעבר שוטרים וניידות שהגיעו למקום במטרה לחלץ את האוטובוס, ובכך גרמו לחסימתו של הכביש, שהינו כביש ראשי. בסמוך לשעה 03:00, הנאשם, אשר השתתף בהתפרעות כאמור, השליך מספר אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום, ממרחק של כ-10 מטרים, כשהוא עוטה מסכת קורונה על פניו. בהמשך נמלט הנאשם מהמקום, כשאחריו רודף שוטר כשהוא צועק לעברו "עצור משטרה", אך הנאשם לא נענה לקריאותיו. לאחר מעצרו של הנאשם, הוא התפרע והשתמש בכוח, וכן תקף את השוטרים.

עבד אל רחמאן מצרי(21) תושב ערערה – מואשם כי בלילה שבין 10.5.21-11.5.21, השתתף בהתפרעות בצומת עארה על כביש 65 בסמוך לדואר, במסגרתה המשתתפים הבעירו מדורות, יידו אבנים, זרקו חפצים וגלגלו צמיגים בוערים לעבר הכביש ולעבר שוטרים וניידות שהגיעו למקום על מנת להשליט סדר, ובכך גרמו לחסימתו של הכביש שהינו כביש ראשי. עוד במסגרת ההתפרעות, המשתתפים ניפצו את מצלמות האבטחה שהיו במקום ושפכו שמן מנועים על הכביש. בסמוך לשעה 02:30, החלו חלק מהמשתתפים, ובהם הנאשם, לברוח מהמקום תוך שהם מיידים אבנים, בצוותא חדא, לעבר שוטרים, מטווח קצר של כ-5 מטרים. שני אבנים פגעו בשוטר אשר נכח במקום כחלק מהכוח המשטרתי. בהמשך, לאחר שהנאשם נתפס והשוטר הודיע לו על מעצרו, ניסה הנאשם להימלט מהמקום, תוך שהוא דוחף את השוטר ומנסה להכותו.

תאמר דעאיף (20) תושב ערערה – מואשם כי בלילה שבין 10.5.21-11.5.21, השתתף בהתפרעות בצומת עארה על כביש 65 בסמוך לדואר. הנאשם, אשר נטל חלק בהתפרעות, יידה אבנים, בצוותא חדא עם מתפרעים אחרים, לעבר שוטרי כוח המשטרה, ממרחק של כ-10 מטרים, זאת כחלק מההתפרעות ובמסגרתה, כשהוא רעול פנים. או אז, ובעת ששוטר הגיע לעצרו הנאשם החל להכותו – הלם בו אגרוף לפנים בעט ברגלו, ואף הלם בו באגרופים לעבר ראשו. מתפרעים שהיו במקום התקרבו לעברם של השוטרים שהיו במקום, קיללו אותם ויידו לעברם אבנים, אשר פגעו באחד מהם והוא נאלץ לירות מאקדחו מספר יריות באוויר.

עלאא כבהה (24) תושב ערערה – מואשם כי בלילה שבין 10.5.21-11.5.21, השתתף בהתפרעות בצומת עארה על כביש 65 בסמוך לדואר, הנאשם, אשר לקח חלק בהתפרעות, יידה אבנים בצוותא חדא עם מתפרעים נוספים, לעבר שוטרי כוח המשטרה, ממרחק של כ-5 מטרים, זאת כחלק מההתפרעות ובמסגרתה. מיד לאחר האמור לעיל, הנאשם ניסה לברוח מהמקום. שוטר רדף אחריו כשהוא צועק לו "עצור משטרה", עד שהצליח לתפוס אותו. הנאשם ניסה להימלט, והניף את ידיו לכיוונו של השוטר ועצר אותו בסיוע של שוטרים נוספים.

ווארד מנסור (24) תושב שפרעם – מואשם כי בלילה שבין 11.5.21-12.5.21, השתתף בהתפרעות סמוך לתחנת המשטרה בשפרעם. יידה הנאשם אבן לעבר מבנה תחנת המשטרה, הנמצא מטרים ספורים ממנו. בהמשך, החל להתפרע ולהתנגד למעצרו, תוך שהוא דוחף שוטר, מתנגד להיכנס לניידת המשטרה, וממשיך להתפרע בתוך הניידת.

עאטף אחמד (19) תושב אעבלין – מואשם כי בלילה שבין 12.5.21-13.5.21, השתתף בהתפרעות סמוך לכניסה המערבית לאעבלין כביש 781. המתפרעים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר שוטרים וניידות משטרה שפעלו במקום במטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל שלום הציבור, והשמיעו קריאות כי צריך לשרוף את השוטרים והמדינה, וכי אין לפגוע באל-אקצא. יידה הנאשם מספר אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום, כאשר הוא עומד במרחק של כ- 50 מטרים מהם. בהמשך, במטרה להתנגד למעצרו, החל הנאשם להתפרע, להניף את ידיו לכל עבר ולבעוט בשוטר, ואף לאחר שהוכנס לניידת משטרתית התפרע הנאשם ובעט בכיסא הניידת. במהלך המתואר לעיל, נאלץ קצין משטרה לירות 5 כדורים באוויר, על מנת להרחיק את המתפרעים ולאפשר את מעצרו של הנאשם.

Back to top button