חדשות הארץ

ראש עיריית עכו כינס את ראשי התיירות בעיר שנפגעו מהמהומות

ראש העיר עכו שמעון לנקרי כינס היום (ראשון) את התיירנים בעיר שנכסיהם נפגעו קשות במהלך המהומות בעיר העתיקה. בפגישה השתתפו מנכ״ל משרד התיירות אמיר הלוי, מפקד תחנת המשטרה סנ״צ איאד פראג׳, סגן ראש העיר אדהם ג׳מל, מנכ״ל העירייה יניב אשור ומנכ״ל החברה לפיתוח עכו העתיקה יובל פורת. בין המשתתפים היו אורי ירמיאס שמלונו ה"אפנדי" ומסעדתו "אורי בורי" עלו בלהבות וניזוקו קשות, בעלי צימרים וחדרי אירוח, מסעדנים, בעלי סירות בנמל שהוצתו ונבזזו ובעלי עסקים נוספים.

לנקרי אמר, כי העיר עכו חוותה אירועים קשים וחמורים במיוחד על רקע לאומני. ״אנו נעשה הכל כדי להחזיר את העיר לקדמותה, נבוא בחשבון עם כל אותם פורעי חוק ונלמד את הלקח מאירועים אלה״. עוד אמר לנקרי, כי הביטחון האישי הוא מעל לכל, ולכן יפעל מול משרדי הממשלה לקידום הקמת משטרת תיירות כדי שיהיה כוח קבוע שישרה בטחון ומשילות בעיר העתיקה. המפגש עם התיירנים היה טעון במיוחד ולאורך כל השיחה עלתה הדרישה מצידם להקים תחנת משטרה בעיר העתיקה שאינה נסמכת על שיטור קהילתי.

צילום: דוברות עיריית עכו

סנ״צ איאד פראג׳ אמר: ״אני מרגיש היום באבל. לצערי ביום ההפגנה המשטרה היתה שקועה בירושלים שהיתה בוערת. היינו ערוכים להפגנה, אך לא ציפינו שישרפו מלון ששוהים בו אנשים. קיבלנו החלטות קשות ומטלטלות. בוצע לעברנו ירי מנשק חי וניסו לגרור אותנו למסגד. המשימה שלי היא להחזיר את הבטחון״. עוד אמר פראג׳, כי עד כה בוצעו עשרות מעצרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״ל משרד התיירות, אמיר הלוי אמר, כי לצערי המהומות האלה גבו מחיר יקר ולכן לא יושקעו תקציבי תיירות בעיר ללא הקמת משטרת תיירות. ״אין עיר שבהשקעה נקודתית הושקעו בה כספים רבים כמו העיר עכו״, אמר הלוי, ״אני מבטיח לכם שעכו תחזור להיות עיר תיירות יותר חזקה".

צילום: דוברות עיריית עכו

בפגישה השתתפה גם נציגת רשות המיסים שהשיבה לשאלות התיירנים בכל הנוגע לטיפול בתביעותיהם לקבל פיצוי בגין הנזקים הכבדים שנגרמו להם על רקע לאומני.
ראש העיר, שמעון לנקרי החליט להעניק לכל אותם בעלי עסקים פטור מארנונה למשך חצי שנה כדי לאפשר להם לתקן בתקופה זו את עסקיהם ולהשיבם לקדמותם.

צילום: דוברות עיריית עכו

Back to top button