חדשות הארץ

נתניהו: "בתחבולות אנחנו עושים מלחמה", גנץ: "המסתורים הפכו למלכודות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרתו לפני זמן קצר (ראשון) בקריה בתל אביב: אנחנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש. זה עוד ייקח זמן. המטרה שלנו היא קודם כל להפסיק את האלימות ואחר כך לשקם את היחסים בין היהודים לערבים. בתחבולות אנחנו עושים מלחמה, המערכה שלנו נגד ארגוני הטרור ממשיכה במלוא העוצמה. פגענו במערך המנהרות, בתשתיות, מפקדות והכל תוך ניסיון לצמצם למינימום פגיעה בחפים מפשע"

צילום: לע"מ

שר הביטחון גנץ אמר בהצהרתו בקריה: "אני מבקש להתחיל בבקשה אישית מכל אחת ואחד מכם לשמור על עצמם ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף- חייהם של עשרות אזרחים ניצלו משום ששהו במרחבים המוגנים ופעלו על פי הנחיות הפיקוד. אנחנו נספק כל סיוע אזרחי לתושבי הדרום ולכלל אזרחי ישראל. בזכות יכולת העמידה מעוררת הכבוד של הישראלים – צה"ל יחזיר את השקט, הביטחון והיציבות. כשר הביטחון אני קובע- היכינו חזק, ונמשיך להכות חזק בחמאס, וננצח את המערכה בעזה – אבל חשוב לא פחות, שננצח במלחמה על הבית. ערב החג, הוא הזדמנות של כל מנהיג ציבור להתעורר, וזה הזמן של כל אחד מאיתנו להתייחס אחד לשני כאל אחים ולהרגיע את הרוחות בתוכנו. אחדות וחוסן אזרחי, הם האתגרים המובילים של הימים הללו."

גנץ המשיך, "אזרחי ישראל, בצוק איתן כרמטכ"ל, יחד עם ראש הממשלה ושר הביטחון דאז וכל צה"ל, הובלתי את לוחמי צה"ל להרס מנהרות התקיפה של חמאס שסיכנו את תושבי העוטף. כשר ביטחון היה לי את הכבוד להשלים את המכשול התת קרקעי. בימים האחרונים צה"ל בפיקודו ובהובלתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, הפך את רשת המינהור העזתית, מנהרות האמל"ח, המסתורים התת קרקעיים למלכודת מוות. מ"מטרו של חמאס"- הוא ל"רכבת אל הגיהנום". זה הישג אסטרטגי במלחמה בחמאס ששובר את התפיסה שלו ואת תורת הלחימה שלו. צה"ל צובר הישגים ואנחנו יודעים שבחמאס הופתעו כבר לפני תקופה ארוכה, קיימנו שורה של דיונים במערכת הביטחון ובצה"ל, שמטרתם להכין תוכניות שישברו את מערך המינהור והפעולה של חמאס, תוכניות שיפגעו בו, באנשיו ובראשיו פגיעה קשה וכך היה. הסיכול שבוצע בתת הקרקע מצא אותם לא מוכנים, בכירי החמאס נסים ממסתור למסתור, ותושבי עזה מבינים שהם נלקחו כבני ערובה של ארגוני הטרור. אני מבקש להדגיש מהן מטרות המבצע – להביא שקט לטווח ארוך, לחזק את הכוחות המתונים באזור ולגרוע מחמאס יכולות אסטרטגיות. פי שאמרתי גם הבוקר לחברי המשלחת האמריקאית ואתמול לידידי מזכיר ההגנה לויד אוסטין, אין מדינה ריבונית שלא הייתה מגיבה כמו ישראל מול ארגון טרור שיורה ללא הבחנה לעבר אזרחיה. זו לא רק זכותנו, זו גם חובתנו המוסרית. אנו עושים זאת בהתאם לדין הבינלאומי ותוך הפעלת שיקול דעת. וכפי שנהגנו תמיד – נפעל באחריות ביטחונית ובחוכמה מדינית. עיננו פקוחות לכלל הגזרות, ואנו ערוכים למתן מענה מבצעי לכל מי שייבחן אותנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר גנץ: "ערב חג השבועות, אני מבקש למסור בשם כל אזרחי ישראל ובשמי אני, את תודתי לאנשי השב"כ, לחיילי צה"ל ומפקדיו ובראשם הרמטכ"ל, שעומדים על המשמר ונלחמים גם בשעה זו, למען ביטחון ישראל. לצידם – אנו חייבים להוקיר תודה גם לשוטרים, לרשויות המקומיות ולארגוני ההצלה והחירום שניצבים בחזיתות השונות. ביחד- אנחנו מנצחים, ביחד ננצח. חג שבועות שמח ובטוח."

צילום: לע"מ

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר כי "חמאס עשה טעות קשה ולא קרא אותנו נכון. רצועת עזה פוגשת עוצמה אדירה שהם לא חוו עד עצם היום הזה. פגענו קשות במערך התת קרקעי של חמאס, מערך הדגל של ארגון הטרור. יידרשו להם מאמצי שיקום ארוכים. אנחנו פועלים לפי תוכנית סדורה ויש עוד שלבים".

צילום: לע"מ

Back to top button