מבזקיםצבא וביטחון

גל תקיפות נרחב ברצועת עזה: 15 ק"מ של מנהרות טרור הושמדו

הלילה (שני) לאחר חצות, צה"ל פתח בגל תקיפות נרחב מאוד שכלל עשרות תקיפות. צה"ל התמקד בתקיפת ה"מטרו" ג' של חמאס בצפון רצועת עזה. במסגרת התקיפות נפגעו כ-35 יעדי טרור בפרק זמן של כ-20 דקות. בתקיפה השתתפו 54 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים. במהלך תקיפה זו, הותקפו כ-15 ק"מ של מנהרות הטרור.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה פיר מנהרה השייך לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. פיר המנהרה נמצא סמוך לגן ילדים ומסגד ומוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן כדי לצמצם פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית.

תקיפות אלה הינן חלק ממבצע רחב של צה"ל לפגיעה משמעותית במערך התת קרקע של ארגוני הטרור ברצועה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתחקיר שפרסמה רשת אלג'זירה צוין כי ישראל משתמש בתקיפותיה במבצע "שומר החומות" בפצצות חודרות בונקרים מסוג מסוג 39 / GBU-31, על מנת להשמיד את המערך התת-קרקע של חמאס.

שר הביטחון בני גנץ ביקר אמש באוגדת עזה ובתום הביקור הבהיר כי הלחימה תימשך: "אני מסיים הערכת מצב בדרום יחד עם הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, מפקד הפיקוד ומפקד האוגדה, שבה אישרנו תוכניות להמשך הלחימה. אנחנו נמצאים לאחר שבוע שהחמאס לא ראה, לא צפה ולא חווה מעולם- החמאס פושט רגל מנכסיו הצבאיים, ותורת הלחימה שלו במנהרות, קרסה איתן אל בטן האדמה. הפעילות הנחושה של הכוחות המבצעיים כאן ובכלל הגזרות, היא זו שמביאה את הפגיעה הקשה בחמאס. הכוחות בשטח הם אלו שיביאו את השקט והם אלו שישמרו עליו. הדגשתי בפני המפקדים את חשיבות ההגנה על יישובי העוטף, והמשך הערנות והדריכות המבצעית משום שהלחימה צפויה להימשך."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב יומית בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, וחברי פורום מטכ"ל לגבי המשך הלחימה.

צילום: דובר צה"ל

Back to top button