צרכנות

איך תהפכו את התחביב שלכם לעסק מדהים באינסטגרם

קרדיט תמונה FREPIK

בעלים של עסק קטן, או שיש לכם תחביב שמכניס קצת כסף מהצד? יתכן ששיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות מתאים בדיוק לסוג העסק שלכם. בשנים האחרונות מאפשרת אינסטגרם לעסקים פתיחה של פרופילים עסקיים בהן קיימות אפשרויות רבות לקידום העסק שלא קיימות בפרופילים אישיים רגילים. אפשרויות אלו, יחד עם העובדה שאינסטגרם כאפליקציה שבמרכזה עומד תוכן חזותי הופכות את הרשת החברתית הזו לאידיאלית לעסקים.

פתיחת פרופיל עסקי

אינסטגרם היא רשת שנמצאת בשימוש רחב, אך ישנם עסקים רבים שפעילים בה ולא מודעים לאפשרות לפתוח פרופיל עסקי וזה חבל. מעבר לעובדה שפרופיל עסקי מאפשר קידום ממומן של העסק, הוא מאפשר לבעל הפרופיל להיחשף לנתונים רבים אודות פעילות עוקביו באינסטגרם. כך למשל ניתן לקבל נתונים על אפיון העוקבים מבחינת גיל, מין ומיקום גיאוגרפי ומידת החשיפה לתוכן ממומן. במידה ויש לכם פרופיל אישי, ניתן להמיר אותו בקלות לפרופיל עסקי דרך הגדרות ההגדרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קידום בפיד וקידום בסטורי

באינסטגרם ישנם שני מרחבים עיקריים לתוכן: הפיד והסטורי. לפיד ולסטורי ישנם מאפיינים שונים, ולכן יש לקחת בחשבון כאשר מעלים קמפיין אם פרסומים מסוימים עולים בסטורי או בפיד. בקצרה אלו הם ההבדלים בין שני אלו:

  • הפיד: הפיד הוא המרחב המרכזי בו מתפרסם תוכן. תוכן שאתם מעלים לפיד נשאר שם באופן קבוע אלא אם בחרתם למחוק אותו. על תוכן בפיד מקבלים לייקים מהמשתמשים, וניתן לשתף אותו ולהגיב עליו.
  • סטורי: בראש המסך באפליקציית אינסטגרם ישנם שורה של עיגולים עם תמונות פרופיל של המשתמשים אחריהם עוקבים, כאשר ניתן ללחוץ על כל עיגול  ולהיכנס לסטורי של אותו המשתמש. הסטורי הוא למעשה תמונה או סרטון שמופיעים למספר שניות (ניתן להפעיל אותם שוב) ונעלמים לאחר 24 שעות משאר המשתמשים, אך משתמש שהעלה אותו יכול לראות את הסטוריז גם לאחר 24 שעות בארכיון.

הסיבה שאנו מתעכבים על ההבדלים בין פיד לסטורי היא שישנם הבדלים קריטיים בקמפיינים ופרסומים שעולים בשני אלו. כך למשל סטורי מתאים לסרטונים קצרים יחסית לעומת הפיד הכללי בו ניתן לפרסם סרטונים ארוכים יותר.

כיצד מעלים את כמות העוקבים?

הדבר הכי חשוב בעמוד אינסטגרם הוא כמות העוקבים שיש לעמוד וכן האינטראקציה שהעמוד מקיים איתם – כלומר, האם הם עושים לייקים, מגיבים, משתפים את התוכן וכדומה. זכרו כי עוקבים הם לקוחות פוטנציאליים של העסק שלכם ולפיכך הם שווים כסף ולכן השקעה כספית העלאת כמות העוקבים יכולה להשתלם לכם מאוד בטווח הארוך (וגם בקצר).

אחת הדרכים הנפוצות להעלאת עוקבים באינסטגרם היא קניית עוקבים. על פניו במבט ראשון זה אולי לא נראה כאילו זה משרת את המטרה, אך למעשה אותם עוקבים קנויים יגרמו לכך שהעסק ימשוך עוקבים אורגניים, וזאת משתי סיבות עיקריות:

  • יצירת חזות של עמוד וויראלי: כאשר גולש נכנס לעמוד אינסטגרם ורואה כי מדובר בעמוד וויראלי, לו יש עוקבים רבים והרבה לייקים על כל פוסט ישנו סיכוי גבוה יותר שהוא ישאיר עוקב. אנחנו כאנשים נוטים יותר לסמוך על דברים שגם אחרים סומכים עליהם ונמשכים להצלחה – והרבה עוקבים משדרים הצלחה.
  • קידום הפרופיל באינסטגרם: כאשר יש לנו הרבה עוקבים לאינסטגרם ופעילות מרובה בעמוד האלגוריתם של אינסטגרם מזהה את הפרופיל שלנו כרלוונטי ומקדם אותו באופן אינטנסיבי יותר, כך ששוב העוקבים הקנויים יוצרים עוקבים אמיתיים.

כדי לעשות קידום באינסטגרם נכון יש לקנות את העוקבים בצורה חכמה, כלומר להשקיע גם בכמות עוקבים וגם בפעילות. מלבד עוקבים, ניתן לרכוש לייקים, צפיות, שיתופים וכדומה. עמוד לו יש הרבה עוקבים אך מעט לייקים יוצר רושם שהעוקבים הם מיוזרים לא אמיתיים, ולכן יש לחלק את הקנייה בהתאם.

Back to top button