פוליטי / מדיני

סערה בדיון וועדת הכספים: "הכל פוליטי, במקום עוד ועוד בחירות תביאו את הכסף"

וועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התכנסה היום (שלישי) לדיון בצל החשש מגריעת 600 תקני רופאים שנוספו למערכת הבריאות בתקופת הקורונה כבר בסוף יוני.

יוזמת הדיון, ח"כ קטי שטרית פתחה והזכירה כי שר הבריאות הקודם אישר הוספת 150 תקנים בתחילת משבר הקורונה, השר יולי אדלשטיין הוסיף עוד 450 תקנים, אך המימון נעשה בקופסאות הקורונה עד 30 ביוני. לדבריה, "זה חטא על פשע, לא רק שישראל לא עומדת בתקני ה-OECD היא גם רוצה לבטל תקנים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הוסיף כי בעקבות משבר הקורונה אושרו 600 תקנים לרופאים ורופאות, עוד 2,000 תקני אחים ואחיות ועוד 700 תקנים למקצועות רפואה נוספים. הוא אישור כי דובר בזמנו על תקני קורונה, אך אמר כי מערכת הבריאות עדיין חסרה ומתמודדות עם אירועים רבים כמו במירון, בלחימה ובאירוע בחג השבועות. עוד הוסיף לוי כי חייבים להשאיר את התקנים האלה במערכת הבריאות הציבורית, ולמצוא לכך פתרון בדיוני התקציב, ולא בפיטורים. לדבריו, לפני שלושה חודשים החל דיון עם האוצר בניסיון לפתור את הבעיה. היא ציין כי מדובר בעלות של כחצי מיליון שקל לרופא לשנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הדיון פרצה סערה כאשר ח"כ אופיר כץ אמר כי לא מדובר בעניין פוליטי, בעוד ח"כ רון כץ התפרץ לדבריו ואמר: "הכל פוליטי, במקום עוד ועוד בחירות תביאו את הכסף". ח"כ שטרית הוסיפה כי שר האוצר אמר שהוא רוצה להשאיר את הרופאים וח"כ רון כץ הגיב: "אז שיביא את הכסף".

ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה כי הדיון הוא מהעצובים שידעה הכנסת, וכי מערכת הבריאות הגיעה לקורונה כשהיא מורעבת. לדבריה, ראש הממשלה הוביל סגירה של המדינה מחשש שמערכת הבריאות לא תקרוס, ואם הדבר יחזור על עצמו הוא שוב ידרוש לסגור את המדינה, ולכן עכשיו צריך לדאוג לתקנים. היא התעקשה כי ראש הממשלה צריך לדאוג לכך, ואמרה כי כשם שהוא ידע לעמוד על הרגליים האחוריות להביא חיסונים שלא ידענו אם נצרך אותם, כך הוא צריך לדאוג לתקנים. בתגובה לכך התפרצו לדבריה ח"כ אופיר כץ וח"כ שטרית, ואמרו כי לא ברור מה היינו עושים אם היה חסר חיסון אחד. לדבריהם, הבעיה היא באגף התקציבים ולא ראש הממשלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הציע שהוועדה תבקש להאריך את תקצוב התקנים ב-8 חודשים. ח"כ מאיר כהן אמר כי "כשלשר בוער משהו בעצמות הוא יודע לשבת על הנשמה של אנשי האוצר ולא לוותר". ח"כ כהן הציע ליו"ר גפני שלא לקצוב את ההארכה בזמן, אלא לדרוש הארכה עד שתוקם ממשלה ויחלו דיוני התקציב הבא.

ח"כ גפני סיכם את הדיון ואימץ את הדברים: "הוועדה מבקשת להאריך את מועד התקנים עד להקמת ממשלה חדשה והכנת התקציב הבא. עד אז שמערכת הבריאות לא תיפגע לא ברופאים והרפואות ולא באחים והאחיות". הצעתו של יו"ר הוועדה התקבלה כהחלטה עקרונית על ידי כלל חברי הוועדה. ח"כ גפני התייחס גם לתקצוב של 630 מיליון השקלים שהובטחו לבתי החולים הציבוריים וקיבלו תוקף בהחלטת ועדת הכספים, וקרא ליישם את החלטת הוועדה גם בעניין זה.

צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

צילום: דוברות הכנסת

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button