חדשות הארץ

השרה גמליאל: משפחת יהושע, האבל האישי שלכם הוא גם של עם ישראל

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל השתתפה היום (שלישי) בהלווייתו של יגאל יהושע ז"ל, שנרצח אתמול בהתפרעויות בלוד.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל פתחה וספדה: "בכבוד, ביראה ובחרדת קודש אני עומדת בפניכם, בנות ובני משפחת יהושע. אתם, שאיבדתם את היקר מכל, עומדים כאן ביום הכואב והקשה בחייכם, מלווים בדרכו האחרונה את יגאל יהושע זכרו לברכה, שנרצח בידי מחבלים נתעבים. התקופה האחרונה קשה לעם ישראל כולו. העיר לוד, יחד עם ערים נוספות בישראל, חוות פשעי שנאה אלימים וקשים. יהודים חיים בצל איום על ביטחונם ועל חייהם – רק בשל היותם יהודים. העיר לוד, עיר של אחווה ושל חיים משותפים, הפכה לזירת פשע בידי מחבלים אכזריים שהציתו את אש השנאה כלפי העם השוכן בציון, העם שמבקש לחיות בשלום בארץ מולדתו."

ארכיון: צילום: רפי קוץ, לשכת העיתונות

השרה גמליאל הוסיפה ואמרה: "משפחת יהושע היקרה, האבל האישי שלכם הוא גם האבל של עם ישראל כולו – שכואב ובוכה יחד אתכם. היום, בדרכו האחרונה של יגאל, עומדת מאחוריכם אומה שלמה, שהמומה מהרצח האכזרי שביצעו המחבלים הנתעבים. יגאל היה סמל ומופת לרעות ולעזרה לזולת. היה איש של אחווה ושלום. אהב כל אדם באשר הוא. יגאל, שתושבי לוד הכירו ואהבו, נחלץ תמיד לסיוע ולעזרה. היום, כולנו כואבים על מי שהעניק רוח חיים, וחייו נלקחו בטרם עת. לאחר שקיים מצווה והשתתף בהכנסת ספר תורה, היה בדרכו הביתה ונסקל באבנים בידי מחבלים נתעבים. יגאל היה הסמל לשלום. כולם היו אחיו, ותמיד סייע לכל אישה ואיש – יהודים וערבים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קבוצת מדברים תקשורת

השרה הגיבה לשחזור הרצח שסיפר אחיו של יגאל ז"ל: "אפרים היקר, התרגשתי לקרוא השבוע את דבריך ואת הקו המנחה של אחיך, יגאל זכרו לברכה, שציטטת – "קודם כל לחיות. ואם כבר לא חיים, אז לתת חיים לאחרים". הבחירה שלכם, בני המשפחה לתרום את אבריו של יגאל, משקפת יותר מכל את האדם שהיה. אדם שהתחשב בזולת, והתחשב בָכְּלל לפני שהתחשב בעצמו. אויבנו מנהלים בימים אלה מבצע טרור כנגדנו, אבל היום מתבצע מבצע החיים של יגאל. חמישה אנשים שונים עוברים היום השתלות בארבעה בתי חולים. חמישה אנשים אשר זוכים לקבל את איבריו של יגאל – אשר במותו, ציווה להם את החיים."

לבסוף סיימה השרה: "הגענו יהודים רבים מכל קצוות תבל והקמנו מדינה לתפארת, לאחר שאבותינו חוו פשעי שנאה איומים בגולה. הקמנו את מדינת ישראל כדי לשוב אל מולדתנו ולחיות בעצמאות ובביטחון. מדינת ישראל תעמוד אל מול פשעי הטרור – מבית ומחוץ – ותנצח. לא נרכין את ראשנו מול הטרור ברחובות ישראל. לתושבי לוד, ולכל אזרחי ישראל, מגיע לחיות בבטחה ובשותפות – ללא כל צל של איום. מדינת ישראל כולה מלווה את יגאל יהושע זכרו לברכה בדרכו האחרונה. יגאל, עמוד האש שעומד לפני המחנה – שימש לאורך כל חייו דוגמה ומופת לאזרחות טובה, לשכנות טובה ולחיים טובים. בזכות יגאל, ובזכות אזרחים רבים שהולכים ברוחו, אנחנו גאים בעם שלנו – עם שוחר שלום. יהי זכרו ברוך."

צילום: קבוצת מדברים תקשורת



Back to top button