משפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון לכנסת: "חייבים להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) ליו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), בבקשה לקבוע ישיבה בוועדה המסדרת בנושא הקמת ועדת חקירה ממלכתית ובלתי תלויה לבחינת המחדלים שהובילו לאסון בהר מירון. דרישה זו מצטרפת לפניות קודמות ששלחה התנועה לממשלה וליועמ"ש בבקשה לחקור את השרים המעורבים בתכנון ואישור האירוע ולא ״להפיל את האחריות על הש.ג״.

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי לפי חוק מבקר המדינה, הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת מחזיקה בסמכות להקים ועדת חקירה ממלכתית, ובהינתן שלא קיימת ועדה לענייני ביקורת המדינה, יכולה הוועדה המסדרת לקיים דיון בנושא ולהצביע על הקמת ועדת חקירה. על סמך אפשרות זאת, ולנוכח עמדת התנועה כי אסון לאומי בסדר גודל כזה חייב להיבדק תחת ועדת חקירה ממלכתית המחזיקה בכלל סמכויות החקירה הנדרשות, פנתה התנועה לוועדה המסדרת בבקשה זו. במקביל, פועלת התנועה במישור האזרחי ומגייסת חתימות על עצומה ציבורית הקוראת להקמת ועדת חקירה לאסון.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, אמר: ״אנו נמצאים כמעט שלושה שבועות מאז התרחש האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, והתחושה הלא נעימה היא כי גובר קולם של אלו המבקשים לקבור את חקירת המחדלים והרשלנות הפושעת אשר עלתה לנו בחייהם של 45 אזרחים ישראלים. מדינה מתוקנת ומתפקדת חייבת לחקור לעומק את כל שרשרת הנסיבות שהביאו למחדל גדול שכזה, על מנת להפיק לקחים בכל הדרגים, ובעיקר על מנת אסונות דומים בעתיד. המשבר הפוליטי או ההסלמה הצבאית אינם יכולים לשמש תירוץ למריחת הזמן ולהשתקת הביקורת״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ידידים

Back to top button