חדשות חוץמבזקים

ביידן: הבטחתי לנתניהו שארה"ב תחדש את המלאי של כיפת ברזל

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לפני זמן קצר (שישי) להפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור בעזה ואמר: "שוחחתי עם נתניהו 6 פעמים במהלך המבצע הזה בעזה והדגשתי את הצורך לעצור את פעולות האיבה והוא הסכים לכך. לפני זה שוחחתי עם א-סיסי והוא עדכן אותי שחמאס ושאר הארגונים בעזה הסכימו גם הם להפסקת האש."

"בירכתי את נתניהו על הפסקת האש" הוסיף הנשיא, "והדגשתי בפניו כי ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה בפני ירי הטילים של חמאס. הבטחתי לנתניהו שארה"ב תחדש את המלאי של כיפת ברזל. נתניהו הודה לי והביע הערכתו על הסיוע האמריקני בפיתוח כיפת ברזל. מצרים ומדינות אחרות עשו מאמצים חשובים להגיע להפסקת אש. אנו מחויבים לעבוד לצד האו"ם בכדי לספק סיוע הומניטרי ושיקום עזה מחדש – נעשה את זה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות הפלסטינית ולא עם חמאס – כדי שחמאס לא ינצל את הכסף כדי להתחמש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. שוב הוכח שבכדי להצליח צריך לעבוד במקביל על התוכנית של הפעלת הכח הצבאי תוך הגדרה ברורה וידועה מראש של המטרות, המשימות והגדרות ההצלחה ובמקביל להכין את התכנית המדינית מבחינה טקטית ואסטרטגי
    תוך הגדרת יעדי מי ימים ומכסימום. הצבא וכוחות הביטחון עמדו במשימות בכבוד! הדרג המדיני נשאר מקובע בהגדרה הצרה שגורסת ״שנתנו להם להבין שלא נסבול התגרות ונגיב בחריפות!!!״ לא נראה ״שהם״ הבינו. התמונה המצטיירת בשלב זה היא שהחמאס ספג מהלומה צבאית כואבת ביותר טבל פיצה את עצמו על ידי השגת יעד אסטרטגי שגם הוא לדעתי לא חשב שיוכל להשיג – 1) חיבור ישיר של ירושלים והמקומות הקדושים לאיסלם כחלק אינטגראלי של פעילות החמאס לא רק כשותף אלא כמוביל.
    2) התבססות כמוביל המאבק של הפלסטינים תוך עקיפת ה״פתח״ ואבו מאזן בשטחי הגדה המערבית. 3) יצירת קשר עם ערבי ארץ ישראל ורתימתם הישירה למאבק של החמאס להשגת הגמוניה כמוביל המאבק הפלשתיני. תמיכת ערבי ישראל בחמאס נראית כהישג החשוב ביותר ו״תרומתה״ לערעור היציבות האזורית היא קריטית לישראל. יש להעמיד נושא זה בראש סדר העדיפויות הלאומי של ישראל, להקצות משאבים כספיים וכח אדם בהגדרה ברורה של שילובם של ערבי ישראל בחברה , בכלכלה, ובפוליטיקה של ישראל. שינוי עמוק בתכני השיעורים וספרי הלימוד מהגנון ועד לאוניברסיטאות ויצירת ״כדאיות והזדהות״ של ערבי ישראל עם מדינת ישראל. במשימה הזו אסור להיכשל!!!

Back to top button