חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

אחרי הפסקת האש: חגיגות "ניצחון" ברצועת עזה ובגדה המערבית

עם כניסתה לתוקף של הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור בעזה, החלו ברצועת עזה, ביישובים הערביים בגדה המערבית – ברמאללה ובשכם וגם במספר יישובים בישראל – אום אל פחם ועיסאוויה, חגיגות שמחה ברחובות "על הניצחון". ברור מאליו שארגוני הטרור רוצים לצרוב בתודעה של הציבור כי הם ניצחו את המערכה ו"הגנו" על ירושלים. אך המציאות בשטח מציגה תמונה שונה לחלוטין.

"חגיגות ניצחון"
"חגיגות ניצחון"
"חגיגות ניצחון"

ראשית נדגיש כי אין חולק על כך שחמאס התחזק והתעצם מאוד מאז מבצע "צוק איתן", ב-11 לחימה הוא שיגר כמות רקטות הרבה יותר גבוהה ואף הרחיב את טווח הירי. במהלך המבצע "שומר החומות" נורו למעלה מ-4,000 רקטות (כ-4,360). רק כדי לסבר את האוזן ב"צוק איתן" שנמשך 50 ימים נורו 4,594 רקטות.

ועכשיו לעובדות: על פי הדיווח האחרון של משרד הבריאות בעזה מספר ההרוגים מתקיפות צה"ל מאז פרוץ הלחימה עומד על 230, מהם 65 ילדים ו-39 נשים. בנוסף, מניין הפצועים עומד על 1,710. נדגיש כי על פי כל ההערכות בישראל, המספרים גבוהים הרבה יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנזקים ברצועת עזה נאמדים בכ-150 מיליון ש"ח, אלפי בתים נפגעו, תשתיות הכבישים, מים וחשמל ניזוקו קשות, מנהרות תת קרקעיות ה"מטרו" של חמאס אשר הוקמו במשך שנים רבות בעלות המוערכת במיליארדי דולרים הושמדו.

תיעוד מהמנהרות במהלך הלחימה במבצע ״שומר החומות״

פעילים רבים של ארגוני הטרור נקברו בתוך המנהרות, ייתכן שלעולם לא נדע את מספרם האמיתי אבל אין ספק שמדובר באבידות קשות לארגוני הטרור. זאת, חוץ מסיכול של בכירים רבים כמו, באסם עיסא – מח"ט העיר עזה, ג'מעה טחלה – ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים, גמאל זבדה – ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים ומי שהיה מהבולטים במערך היצור הרקטי של חמאס, וח'אזם חטיב – ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמאס.

מערך כלי הטיס הבלתי מאויישים של חמאס ספג אף הוא מכה קשה עם השמדת המחסנים ומערכי הייצור וכך גם המערך התת ימי שכלל מספר יחידות של צוללות אוטונומיות שהושמדו במהלך המבצע על ידי חיל הים.

ובל נשכח את המערך הרקטי של הארגון. בישראל מעריכים כי הארגונים החלו את סבב הלחימה עם כ-20,000 רקטות וטילים. צה"ל השמיד מחסנים רבים, חלק מהתחמושת הושמדה גם בתוך המנהרות ואלפים, כפי שציינו, נורו לעבר ישראל, מרביתם המוחלט נפלו בשטחים פתוחים או יורטו. בין היתר צה"ל גם תקף את מפעלי הייצור והפיתוח של הארגונים כך שגם לחדש את המלאי יקח להם עוד שנים רבות. הערכות מדברות היום על אלפי רקטות בודדים ואולי כמה מאות מהם לטווח ארוך.

כמו כן, צה"ל השמיד מרכזי מחקר ופיתוח רבים, משרדי מודיעין וסייבר, מפקדות ועמדות תצפית, משגרים ומחסנים.

עד לרגע זה ארגוני הטרור לא ציפו לתגובה כל כך עוצמתית של ישראל ובטח שלא באמת מבינים מה קרה להם. יקח לארגוני הטרור לא מעט זמן להבין ולאמוד את היקף הנזקים שחוו במהלך ימי הלחימה. ועכשיו שימכרו לעם שלהם שיש להם סיבה לחגוג…

תגובה אחת

  1. בעולם בו אנחנו נמצאים העובדות אינן מהוות מסמך מוצק ובלתי מעורער להצגת מצב. תקשורת, תודעת המונים, דעת קהל חשובים יותר מכמות הפצצות שהופלו והיעדים שחוסלו. צהל פעל בעוצמה , בנחישות ובמקצוענות ראויים לכל הערכה. כל שאר המערכות, פוליטית, הסברתית, תמיכה בינלאומית, דעת קהל אוהדת, בכל הסעיפים האלה החמאס גרף את כל הקופה וקולה של ישראל נשמר כקול קורא במדבר. אפילו ידידיינו המסורתיים עמדו מהצד והנהנו בראשם בצורה שמשתמעת לשתי פנים (נכון אתם צודקים אבל הגזמתם ועכשיו מספיק , תנצרו את האש!)
    ניצחנו בקרב האוירי והטכנולוגי. השארנו חורבן שיקח זמן רב לשקמו. לא הצלחנו לשכנע אף אחד בעולם שאנחנו צודקים ולכן בצער רב, בתיסכול עמוק ובדאגה רבה נשאר לקבוע במידה רבה של אוביקטיביות שבמערכה האסטרטגית ניצח החמאס.

Back to top button