פוליטי / מדיני

בשל המהומות בערים המעורבות: ההצעה החדשה של ח"כ קרעי

ח"כ שלמה קרעי פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לפני זמן קצר (שישי), בו הוא מציע לחוקק חוק שיעניק לשר הבט"פ סמכויות נרחבות יותר על המשטרה, בדומה לאלה שיש לשר הביטחון על צה"ל.

הצעת חוק חדשה תצמצם למעשה את סמכויות המפכ"ל בתחומי המדיניות והתקציב. "המצב החוקי כיום גורם למתח לא רצוי בין הדרג הנבחר לדרג הביצועי"

"הימים הנוראיים שעברנו מבחינת בטחון הפנים של אזרחי ישראל, מעלים על נס את הפרדוקס של אחריות ללא סמכות", אומר ח"כ קרעי, "במצב החוקי כיום, השר לבט"פ יורה באפלה ללא אפשרות לכוון ולהתוות מדיניות של ממש. הוא ממנה מפכ"ל ומאותו רגע הוא מתבונן מהצד, כאשר כל האחריות המיניסטריאלית ובוודאי הציבורית מונחת על כתפיו. זוהי פרדיגמה שנדונה מראש לכשלון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף חבר הכנסת קרעי : "במדינה דמוקרטית, מצופה מהדרג הנבחר לשלוט ולהתוות מדיניות תוך כדי תנועה, בדומה לשיגור טיל מונחה. המינימום הנדרש, הוא להשוות את ההיררכיה בנוגע לסמכויותיו של השר לבט"פ מול המפכ"ל והמשטרה לזו הקיימת אצל שר הבטחון מול הרמטכ"ל והצבא. הצעת החוק הזו תייעל את תפקוד המשטרה ותאפשר לדרג הנבחר ליישם את מדיניותו הרבה מעבר למינוי מפכ"ל בלבד."

בנוסף, הצעת החוק קובעת כי תקציב המשטרה יאושר בכנסת בדומה לתקציב הבטחון, בסעיף נפרד, על ידי ועדה משותפת של כספים והפנים וכי כל שינוי תכנית מעל 25 מיליון שקלים יחייב אישור הוועדה.

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button