מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: אני מבהיר לחמאס שמחיר הפרת השקט- יהיה כבד, כבד מאד

שר הביטחון, בני גנץ, פנה לפני זמן קצר (חמישי) במהלך ההצהרה בקריה בתל אביב לראש הממשלה נתניהו ואמר: "הגיע הזמן למעשה מדיני, אחרת שומר חומות יהיה עוד מבצע בשרשרת המבצעים."

שר הביטחון גנץ אמר: "אזרחי ישראל- תם ולא נשלם. כוחות הביטחון וצה"ל בפיקוד הרמטכ"ל הפגינו בעשרת ימי הלחימה האחרונים את יכולות המודיעין והביצוע העוצמתיות בתולדות מדינת ישראל. אני מבקש להודות לך ראש הממשלה, לך הרמטכ"ל, ולך ראש השב"כ, על פיקוד והובלה ראויים לכל הערכה. השגנו את כל היעדים המבצעיים שהצבנו, גבינו מחיר כבד מאוד מהחמאס. החזרנו את יכולתיו שנים לאחור".

עוד הוא הוסיף:"בראש ובראשונה השמדנו את איום התת-קרקע, פגענו ביכולות מבצעיות רבות של האויב, חיסלנו מעל 200 פעילי טרור, ביניהם בכירים מאוד, הצלחנו לסכל את תוכניות חמאס לבצע פיגועי חדירה, לשלוח כטב"מים ולפעול מהזירה הימית.בחמאס הופתעו- והם מתחרטים ויתחרטו קשות על מה שהם בחרו לעשות. אבל ההפתעה שלהם אינה הפתעה שלנו. כל התוכניות האלו הוכנו במשך שנים וחודשים. אני, הרמטכ"ל וכל הדרג הצבאי והביטחוני קיימנו דיונים, תרגילים ואישורי תוכניות- והגענו מוכנים ליום פקודה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר התייחס לתמונת הניצחון מהמבצע: "הציבור הישראלי אמנם ספג אובדן כואב מאד, ואנו משתתפים בצערן של המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. אך זאת יש לומר, הציבור עמד בגבורה במבחן מול הטרור. מטחים מתמשכים של רקטות קטלניות ששוגרו ללא הבחנה, על ערים, מושבים, קיבוצים, יהודים וערבים- נתקלו בכיפת ברזל ועורף ישראלי חזק כפלדה.
אזרחיות ואזרחי ישראל- אתם תמונת הניצחון שלי."

גנץ דיבר גם על האופציה המדינית: "בשלב זה, תם המעשה הצבאי – והגיעה שעת המעשה המדיני. על חורבות בתיהם של בכירי החמאס והריסות של למעלה מ-100 קילומטר של מנהרות הטרור- חובה עלינו לבנות מציאות אחרת. מעשה מדיני אין משמעו הסכמי בזק- אלא התנעת מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים ויחזקו ויחברו בין המתונים. במקביל לניהול המערכה, עמדתי בקשר עם מנהיגים בעולם, בראשם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. הגיבוי שנתנו הממשל האמריקאי בראשות הנשיא ביידן ועשרות ראשי מדינות נוספות, לזכותנו להגן על אזרחינו, הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל ואנחנו מעריכים זאת מאוד."

עוד הוא אמר בנושא: "שוחחתי בימים האחרונים גם עם מנהיגים ממדינות ערב המתונות, כאלו שיש לנו קשרים רשמיים איתן וגם כאלו שלא. ואני אומר לכם שיש לנו הזדמנות לשנות.
אסור לפספס, אסור למצמץ, אסור לסגור את הדלת שנפתחה. "

שר הביטחון התייחס על הפגיעה הקשה בחמאס ואמר: "במבצע, החלשנו את החמאס צבאית ופגענו בנכסיו- וכעת הזמן לחזק את הכוחות המתונים שמסביב. להתנות פיתוח ושיקום- לא רק בשקט, אלא גם ובעיקר בהתקדמות תהליך השבת השבויים והנעדרים. זהו חוב מוסרי שלנו כמדינה, שאני נושא עמי יום-יום, שעה-שעה. זאת ועוד, לא רק שקט תמורת שקט- שקט תמורת תקווה, צמיחה ומתינות. אם לא נפעל מדינית מהר ונכון- "שומר החומות" ירשם כעוד סבב בדרך למבצע הבא. אין לממשלת ישראל מנדט להפוך הישג צבאי חסר תקדים להחמצה מדינית. זו מחויבות שלנו לכל אזרחי ישראל, ובפרט לתושבי הדרום שעומדים בחזית כבר שנים. אתם ראויים לשקט בדיוק כמו תושבי ירושלים ותל אביב."

כמו כן, פנה השר לתושבי עזה והצהיר: "גם לתושבי עזה כדאי השקט שיביא איתו תעסוקה הולמת במקום מפעלי הרקטות שהושמדו. גם לתושבי עזה נכון יותר השקט לחינוך עבור ילדיהם, במקום הררי השנאה והאיבה שמטפחים מנהיגיהם שלקחו אותם בשבי של עוני וחוסר תקווה. גם להם טוב שתהיה מערכת בריאות מודרנית, תשתיות מים, חשמל וביוב- ובתי חולים שלא ישמשו כערי מקלט לטרוריסטים וכמחסני רקטות."

השר התייחס למהומות והפרות הסדר שהתרחשו במקביל למבצע: "לאורך המבצע הצבאי, התמודדנו במקביל לכל האיומים עם משבר פנימי עמוק. שמנו לו חוסם עורקים מיידי- באמצעות שוטרי משטרת ישראל שפעלו במקצועיות ובנחישות, בסיוע משמעותי של מג"ב, של שירות הביטחון הכללי והפרקליטות, שנרתמו למשימה הלאומית- מול טרור לאומני שהתפשט ברחובותינו."

עוד אמר השר בנושא: "אני מבקש להביע את הערכתי הרבה למפכ"ל המשטרה ולכל אנשיו שפעלו בתנאים מאוד קשים לאורך כל הדרך. החברה הישראלית זקוקה לא רק לטיפול נמרץ- אלא לתהליך ריפוי עמוק. להוקעה של גורמים קיצוניים שמלבים את האש בתוכנו, לחיזוק הסולידריות שבתוכנו, לחינוך אחר להכרת השונה, ולכבוד הדדי. זו משימה לאומית מהחשובות ביותר הניצבות לפתחנו בעת הזו."

בסוף דבריו אמר גנץ: "אני מבקש להזכיר שאנחנו נמצאים במצב ביטחוני מורכב עדיין- כוחות צה"ל פרוסים ברחבי הארץ, מוכנים לכל אתגר מכל זירה. אני מבהיר לחמאס שמחיר הפרת השקט- יהיה כבד, כבד מאד. ועדיין, עירנות, הקשבה להנחיות ואחריות נדרשות בעת הזו."

וידאו: לע"מ

Back to top button