פוליטי / מדיני

ח"כ אביגדור ליברמן: נתניהו החליט שלא להחליט

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לסיום המבצע וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "עם סיום מבצע 'שומר החומות' אני מביע את מלוא ההערכה לחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שלחמו בחזית הקרב ולאזרחי ישראל על העמידה האיתנה בכל ימי המבצע ונתינת הלגיטימציה הדרושה לכוחות להמשיך במערכה ככל שנדרשו לכך. בנוסף אני שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו :"לצערי גם פתיחת המבצע הזה וגם סיומו הם פרי יוזמתו של החמאס. ניתן גם להתרשם שהגורמים המדיניים לא למדו דבר מדו"ח צוק איתן וכמו שנרשם בדו"ח גם הפעם הקבינט לא קיים דיונים לקביעת יעדים אסטרטגיים בנוגע לרצועת עזה".

ח"כ ליברמן התייחס לחזית הפנימית שנוצרה במקביל למבצע :"חמאס יצר מציאות חדשה בה ארגון הטרור לא רק "מגן" על תושבי עזה, אלא גם על תושבי מזרח ירושלים ואל-אקצא, ולצד זה הוא קיבע תדמית אמינה כשעמד בהבטחותיו לשגר מטחים אל עבר ירושלים ותל-אביב. בזכות זה חמאס מצליח להשתלט ולהפוך לגורם הכי דומיננטי בקרב הפלסטינים. אם לא די בכך, חמאס מצליח בפעם הראשונה לייצר חזית פנימית בתוך מדינת ישראל, והיכולת שלו להפעיל את אזרחי מדינת ישראל בזמן מלחמה כנגדנו היא בלשון המעטה מדאיגה ומטרידה מאוד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן ציין את תפקודו של צה"ל במבצע ואמר: "בחזית שלנו, צה"ל הוכיח שהוא צבא איכותי ומיומן שפועל על סמך ערכים, החוק הבינלאומי ושיקולים הומניטריים שמשקלם לא היה פחות מהשיקולים המבצעיים. אך על רקע הביצועים של צה"ל, בולטים חוסר האונים והיעדר התפיסה של הדרג המדיני שהוכיח שההרכב הנוכחי שלו חסר כל יכולת להתמודד עם מערכות מסוג זה. למרות היכולת שלנו לדרוש התניית סיוע כלכלי בפירוק חמאס מנשקו והשבת הבנים הביתה, נתניהו החליט שלא להחליט והמבצע נגמר שוב ללא הכרעה מה שמצביע על מבצע נוסף באופק ללא כל תכלית אסטרטגית".

ח"כ ליברמן התבטא גם בעניין המיגון לעורף: "שאלת מיגון העורף עולה הפעם באופן בולט במיוחד באשקלון ובמספר יישובים בעוטף וכמובן גם בצפון. תוכנית מיגון הצפון אותה אישרתי בקבינט רחוקה מלהתממש, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם, כדי שאם נפגוש מערכה מול חיזבאללה נדע שהמדינה לא הפקירה את אזרחיה. למדינת ישראל שחוסר המשילות הוא מרכיב בולט בהנהגתה בימים אלו, דרושה ממשלה מתפקדת שתממש את ריבונותה על כל חלקי הארץ ועל כל קבוצות האוכלוסייה".

ח"כ ליברמן. צילום: ללא קרדיט

Back to top button