חדשות הארץמבזקים

נתניהו: שתפו את העובדות – הישגי ישראל במבצע "שומר החומות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנה לפני זמן קצר (שישי) את הישגי ישראל במבצע "שומר החומות":

1 – השמדת נשק המנהרות ההתקפיות של חמאס!

ביוני 2016, לפני 5 שנים, הבאתי לקבינט החלטה להקים מכשול תת קרקעי מסביב לרצועת עזה. כשהחמאס ניסה להסתער עלינו הפעם, הוא נתקל בקיר: קיר ברזל, קיר בטון, קיר בלתי עביר. החמאס ידע שמעל הקרקע, אם הוא ינסה להיכנס לשטחנו, הוא יחטוף אש רצחנית, ולכן הוא ניסה לבנות מנהרות טרור מתחת לקרקע כדי לחדור לשטחנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זה מה שהמחבלים עשו במבצע ״צוק איתן״, הם ניסו לחדור לחדרי האוכל של הקיבוצים, לבתי הילדים, לשכונות, ליישובים מסביב, למוצבים שלנו והם חשבו שהם יוכלו לחזור על כך גם הפעם. אבל עכשיו הם גילו שהם חסומים בזכות קיר הפלדה שבנינו להגנת אזרחי ישראל. בכל פעם שהם ניסו להתקרב הם הושמדו מתחת לקרקע, כולל ברגעים האחרונים של המבצע הזה.

2 – השמדת המנהרות ההגנתיות של החמאס!

השמדנו חלק ניכר מה״מטרו״ – עיר טרור תת-קרקעית מתחת לרצועת עזה שבה החמאס חשב שהם יסתתרו ויוכלו לנהל את המלחמה שלהם באין מפריע. גם בזה החמאס השקיע הון עתק ושנים של עבודה. כל זה ירד לטימיון.
החמאס לא יכול להתחבא יותר – וזהו כמובן הישג עצום למדינת ישראל. לא רק שפגענו ביותר מ-100 ק״מ של המערכת הזו, הוכחנו שהיא חדירה, פגיעה ומחוררת. הוכחנו שהיא מלכודת מוות למחבלים. שום צבא בעולם לא השיג עד היום הישג כזה.

3 – חיסלנו למעלה מ-200 מחבלים, ביניהם 25 בכירים, כולל מח״טים (בעזה – מקבילים לאלופי פיקוד). חיסלנו חלק חשוב משדרת הפיקוד של החמאס והג׳יהאד האסלאמי – ומי שלא חוסל יודע היום שידנו הארוכה יכולה להשיג אותו בכל מקום, מעל הקרקע ומתחת לקרקע.

4 – מוטטנו 9 מגדלי טרור ועשרות בתי מפקדים. אף אחד מהם הוא לא מבנה תמים. אלה משרדים של החמאס, מפקדות של החמאס, מחסני נשק של החמאס. פגענו במפעלי רקטות, במעבדות נשק, במצבורי נשק.

5 – פגענו בכטב״מים, ברחפנים, במצנחי נפץ.

6 – שידרגנו את כיפת ברזל שיירטה למעלה מ-90% מהרקטות.

7 – פגענו ביחידה הימית של החמאס ובכלי השייט שלהם שנועדו לתקוף אותנו.

"לסיכום" כתב ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו, "פגענו ברוב היכולות של החמאס. החמאס חשב שהוא ירה על ירושלים ועל ערי ישראל, ואנחנו נגיב ב״עסקים כרגיל״. במקום זאת הוא חטף 11 ימים ולילות של מהלומות כבירות וכתישה אדירה ששינו את כללי המשחק, מכאן ולהבא: אם החמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות – הוא טועה. אנחנו נגיב בעוצמה אחרת על כל גילוי של תוקפנות נגד יישובי העוטף או כל מקום אחר במדינת ישראל. מה שהיה, הוא לא מה שיהיה."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

Back to top button