פוליטי / מדיני

מועצת הביטחון של האו"ם: "להקפיד על קיום הפסקת האש ברצועת עזה"

מועצת הביטחון של האו"ם קראה היום (שבת) ברוב של 15 מחברות המועצה "להקפיד על קיום הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס ברצועת עזה במלואה". כמו כן, המועצה הדגישה את "הצורך המידי בסיוע הומניטרי לאזרחים פלסטינים". במהלך מבצע "שומר החומות" המועצה לא הורשתה להצהיר זאת עקב הטלת הווטו של ארצות הברית.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה להחלטה: "אנו מודים לנשיא ביידן ולממשל האמריקאי על תמיכתם המתמשכת בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה, ועל פעילותה במועצת הביטחון. האחריות המלאה על ההסלמה מוטלת על ארגון הטרור חמאס, שבחר לפתוח בירי טילים לבירת ישראל ירושלים, לעוטף עזה ולשאר ערי ישראל. מצער לראות שמועצת הביטחון התעלמה מירי של למעלה מ- 4,000 טילים לעבר אזרחי ישראל מתוך השטחים המאוכלסים בעזה. החמאס משתמש בתושבי הרצועה כמגן אנושי, מנצל באופן ציני את מצוקתם, יורה על המעברים היבשתיים ומונע הכנסת ציוד הומניטרי, מזון, תרופות ואנרגיה מישראל לרצועה."

עוד נמסר: "אנו מצפים מהקהילה הבינ"ל לגנות את החמאס, לפרק אותו מנשקו ולדאוג לשיקום הרצועה תוך מניעת זליגת כסף ואמל"ח לטרור. ישראל ממשיכה להיות מחוייבת לגורל שבוייה ונעדריה ותעמוד על השבתם.ישראל מודה לכל המדינות שתמכו בזכותה להגן על עצמה ותמשיך לעשות זאת מול כל איום על אזרחיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: AP/Jason DeCrow

Back to top button