פוליטי / מדיני

ליברמן: "עם סיום המבצע נושא היציבות השלטונית עולה מחדש על סדר היום"

מפלגת ישראל ביתנו פנתה ליו"ר הוועדה המסדרת בבקשה להעלות מחר (שני) ארבע הצעות חוק לוועדה לטובת קבלת פטור מחובת הנחה. הצעת החוק הראשונה שהמפלגה תעלה תוצג תחת השם חוק הגדרת אשקלון כיישוב תחת איום מידי. "העיר אשקלון וסביבתה נמצאות תחת איום מתמיד וירי בלתי פוסק. תכליתה של הצעת חוק זו היא לתת מענה לאותם יישובים מאוימים. הצעת החוק שלנו קובעת כי מי שהיה תושב ביישוב שבו זמן הכניסה למרחב מוגן בהתאם להוראות פיקוד העורף אינו עולה על 30 שניות, יהיה זכאי לזיכוי ממס בשיעור של 10% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית עד לתקרה של 162 אלף שקלים חדשים", כך על פי המפלגה.

כמו כן, המפלגה תעלה את חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה רצופות. "קיימת חשיבות רבה בממשל דמוקרטי לתחלופה של האישיות העומדת בראש המערכת כדי למנוע ניוון וניתוק. הגבלה לשתי קדנציות רצופות בלבד מייצרת יציבות שלטונית. החוק קובע הגבלה לפיה כהונת ראש ממשלה תוגבל לשתי קדנציות רצופות. מוצע להחיל את הגבלת הכהונה החל מכינון הממשלה שתורכב בזמן כהונת הכנסת העשרים וארבע", נמסר מטעם המפלגה.

בנוסף, המפלגה תעלה חוק המגביל אדם עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. "הגשת כתב אישום בעבירות חמורות נגד ראש הממשלה, משליך על מעמדם של ראש הממשלה ושל הממשלה כולה, על יכולתם להנהיג ולשמש דוגמה לציבור כולו וחשוב מכל על אמון הציבור בשיטת הממשל וברשויות השלטון במדינה. כדי להימנע מהפגיעה באמון הציבור שצעד כזה עלול לעורר אין להטיל על חבר הכנסת שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות ובראשן עבירות של שחיתות וטוהר המידות להרכיב את הממשלה. לפיכך, מוצע לעגן בחוק-יסוד ולקבוע כי במקרה שהוגש נגד חבר הכנסת כתב אישום בעבירה חמורה שבנסיבות העניין יש עמה משום קלון או בעבירה מסוג פשע, לא יוכל הנשיא להטיל על אותו חבר הכנסת את התפקיד להרכיב ממשלה", כך על פי הצעת החוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, המפלגה תעלה חוק הגנה על ישראלים מפני מוסדות בין-לאומיים עוינים. החוק מעניק הגנה, לאנשי כוחות הביטחון או למי שפועל מטעם מדינת ישראל, כלפי פעילות שנעשתה בתוך תחומי ישראל או בשטחים הנתונים לשליטתה, ובכלל זה באזור יהודה שומרון. ההגנה העיקרית שהחוק מעניק היא בדרך של איסור גורף על כל רשות ישראלית (למעט בתי משפט במסגרת הליך שיפוטי) לקיים קשר עם בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (ICC) או כל מוסד בינלאומי עוין אחר, למעט אם הממשלה החליטה באופן ספציפי לאפשר קשר כזה. בנוסף לכך, החוק מסמיך את הממשלה לנקוט בכל פעולה להביא לשחרורו של מי שנעצר במדינה אחרת בשל הליך המתנהל נגדו בבית הדין הפלילי הנ"ל או בכל מוסד בין-לאומי עוין אחר.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "עם סיום המערכה המבצעית נושא היציבות השלטונית עולה מחדש על סדר היום ובאופן מובהק מתמיד. לכן ישראל ביתנו תעשה כל שביכולתה בשביל להביא ליציבות ותפעל לקידום מספר חוקים משמעותיים באופן מהיר על ידי העלאתם בוועדה המסדרת בכנסת לפטור מחובת הנחה".

צילום: מיכאל לוריה

Back to top button