משפטי/פלילי

בג"ץ בביקורת נדירה: "פשרת האוזר – שימוש לרעה בסמכות הכנסת"

בג״ץ הוציא היום (ראשון) צו מוחלט וקבע ״התראת בטלות״ לפשרת האוזר, שדחתה את מועד העברת התקציב ועל בסיסה הממשלה שרדה. בין השאר קבע בג"ץ, בביקורת שיפוטית נדירה, כי מדובר בחוק שמהווה "שחמוש לרעה בסמכות הכנסת".

ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד אריאל ברזילי, שעתר לבג״ץ, הגיב לפסק הדין: ״בית המשפט קבע היום שהמהלך החמור של ממשלת ישראל להשתמש בשיקולים פוליטיים ואישיים קצרי-טווח בתוך חוקי היסוד והמסגרת המשטרית של מדינת ישראל – בתור מקלט לאדם המנסה להימלט ממחויבותו להסכם קואליציוני – הוא ניצול ציני של כוח פוליטי לרעה. העובדה שעד היום אין למדינת ישראל תקציב מאושר, בשל תעלולים פוליטיים, היא אירוע חמור ביותר, שאזרחי ישראל משלמים עליו עד היום. נזכיר שאותה פשרה מפורסמת של ח"כ האוזר לכדה את מדינת ישראל ואזרחיה בני ערובה במשבר פוליטי של חוסר אמון בין נתניהו לבין גנץ."

עוד אמר עו"ד ברזילי: ״בשל חוסר אמון זה, והניסיון להתחמק מהמחויבות להעביר את משרת ראש הממשלה – נרמסה הכנסת, לא הועבר תקציב והוחלט על תוספת של 11 מיליארד ש״ח שהועבר ללא פיקוח הכנסת. מדובר במעשה חמור שאסור שיחזור בשנית. חוקי-היסוד של מדינת ישראל הם לא שבשבת שמשתנה לפי הצורך הקטנוני של גורמים פוליטיים שונים; ואסור שיהיו. כיבוד החוקה הישראלית היא המינימום שנדרש מנבחרי ציבור. אנחנו מברכים על החלטתו האמיצה של רוב בית המשפט לבטל את פשרת האוזר במובן זה שנקבעה ׳התראת בטלות׳ ולקבוע שיש לכבד את כללי המשחק הדמוקרטיים, בכל עת״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button