פוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: אם יו״ר הכנסת לא יחזור בו אנו מצפים מרה"מ לפטרו

התנועה לאיכות השלטון פרסמה לפני זמן קצר (ראשון) קריאה ברשתות החברתיות ליו״ר הכנסת יריב לוין להתפטר מתפקידו, זאת בעקבות התבטאותו הקשה והמסיתה כלפי שופטי בית המשפט העליון.

יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא אמר בקריאה: ״יו״ר הכנסת יריב לוין כנראה פספס כמה שיעורי אזרחות בתיכון. אחרת, אי אפשר להבין מדוע הוא רואה בעקרון הבסיסי של הפרדת הרשויות כאיום על המשטר הדמוקרטי. הוא כנראה שכח ששלוש הרשויות לא פועלות בוואקום, אלא שהן אמורות להגביל, לאזן ולפקח אחת על השנייה. לא, אי אפשר לעבור בשתיקה על האמירה המוטרפת שהשמיע יו״ר הכנסת, לפיה ״קומץ של שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית״. לא רק שסגנון הדברים לא מכבד את המעמד, אלא אף שתוכן הדברים גובל בהסתה פרועה וחסרת רסן על בתי המשפט ומוסדות שלטון החוק."

ארכיון: צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

עו"ד שרגא הוסיף ואמר: ״לא, מר לוין, הרשות המבצעת ממש לא יכולה לעשות כל מה שעולה על רוחה. אסור לממשלה לצפצף על החוקים שחוקקה הרשות המחוקקת. אסור לממשלה לצפצף על פסקי דין שקובעת הרשות השופטת. זה מה שנקרא ״איזונים ובלמים״. כן, יש מקום לביקורת, אבל לא להשתלחויות בסגנון מאפיוזי ברשויות השלטון. יש לגנות בכל פה אמירות מן הסוג הזה, שפוגעות פגיעה חמורה באמון הציבור במוסדות השלטון ואף מסכנות את שלומם של שופטי בית המשפט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לבסוף קרא יו"ר התנועה: ״אם יו״ר הכנסת לא יחזור בו מדבריו החמורים, אנו מצפים מראש הממשלה וחברי הכנסת מהסיעות השונות להתאחד ולפטר אותו מתפקידו לאלתר. אין מקום להשתלחויות מאפיוזיות ברשויות השלטון, ובטח שלא מצדו של יושב ראש הרשות המחוקקת. אסור לתת לשיקולים פוליטיים צרים לערער על יציבות המשטר הדמוקרטי ועל האיזון העדין בין רשויות השלטון״.

צילום: התנועה לאיכות השלטון

2 תגובות

  1. אתם ממשיכים לבלבל את המוח.
    הממשלה נבחרה והיא מספיק מאוזנת אין שום דבר לא חוקי ברצון למשול. לא חוקי זה של אנשים שמנותקים מהעם יחליטו על העם שרובו הביעה את חוסר שביעות רצונו מהקו חשיבה שלהם

  2. יריב לוין כבר מזמן איבד את כושר השיפוט והדבר היחידי שמנחה אותו זה הגנה על נתניהו (כשהגנה זו שזורה בהגנה על תפקידו כמובן בתנאי שנתניהו ישאר בתפקידו)
    לוין מבין מצוין שיום הסתלקותו של נתניהו מבלפור הוא גם יומו האחרון בצמתי ההחלטות החשובות בישראל ועל זה הוא נלחם. בלי חוקים ובלי עכבות ובלי הרהורי מוסר וטובת הכלל. כל אלה יחכו כי לוין עסוק עכשיו בהישרדות אישית וזה כמובן חשוב יותר ממה שיקרה לעם ישראל בארץ ישראל.

Back to top button