בריאות

בי"ח שערי צדק: תסמינים של קורונה בבן 83 התבררו כהתקף לב חריף

אליה בן ה-83, פרופ' למדיניות הציבור ומרצה באוני תל אביב בחוג למדיניות ציבורית בדיור, סבל מקוצר נשימה, מעייפות קשה ושיעול כבד. הוא ובני משפחתו, שמכירים כבר בעל פה את כל הסימנים האפשריים לקורונה, חששו כי אביהם נדבק. אליה תפקד באופן עצמאי, הוא סבל ממספר מחלות רקע, כולל ניתוח מעקפים בעברו. מחשש להידרדרות במצבו מנגיף הקורונה, בני משפחתו ואשתו הזעיקו רופא למקום מגוריו ובידדו אותו.

"את הנושא הלבבי כלל לא צפיתי". מספרת רותי אשתו. הייתי במתח וכמעט משוכנעת שהוא ייכנס למחלקת הכתר. אני באופן אישי לא הגעתי עמו לבית החולים כי בנותיי חששו שאדבק".

הרופא שהגיע למקום, הפנה אותו למיון המרכז הרפואי שערי צדק, בהגיעו למיון, נלקחה בדיקת מטוש שיצאה שלילית. לאחר המשך בירורים, נשלח לבצע בדיקה לבבית שחשפה למעשה שהוא סובל מזיהום בריאות, התקף לב ובנוסף לזאת מהיצרות קשה במסתם האורטלי ודליפה קשה במסתם המיטרלי. לאחר האבחון המהיר, הועבר למרכז הלב המשולב ליחידה לטיפול נמרץ לב להמשך טיפול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר אלעד אשר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ לב בשערי צדק, מספר כי אליה התקבל למעשה בשוק משולב לבבי וזיהומי, וזאת בנוסף לשני מסתמים בלב שלמעשה לא מתפקדים. "מצב זה הוא מצב קריטי ולמעשה אין רזרבות ללב שכעת נאלץ להתמודד עם זיהום ריאתי והתקף לב". כך מספר ד"ר אלעד.

אליה הונשם וטופל בתרופות התומכות בלחץ הדם, עבר צנתור דחוף ע"י ד"ר אשר, ובהמשך לאחר שהתייצב עבר החלפת מסתם אורטלי ותיקון מסתם מיטרלי באותה הפרוצדורה, ע"י ד"ר דני דביר, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית וד"ר מוני שובי מנהל היחידה למסתמי הלב. "זהו אולי אחד המצבים היחידים בעולם בהם נעשתה החלפת מסתם אחד ותיקון מסתם שני בצנתור באותה הפעולה" מספר ד"ר דביר.

ד"ר אשר מוסיף: "אין ספק שמדובר בחולה מורכב מאד שהתקבל במצב קשה ביותר. דבר זה דורש שיתוף פעולה של מספר דיסציפלינות בקרדיולוגיה, ודיונים לגבי מועד ביצוע הפעולות, דנו בינינו לבין עצמנו גם לגבי הטיפול וגם לגבי התזמון, ובסופו של דבר שילוב של טיפול אינטנסיבי סביב השעון ופעולות מורכבות בצנתור, הן של פתיחת העורקים והן של תיקון 2 מסתמים בפעולה אחת, גרמו לכך שאליה שוחרר מבית החולים להמשך שיקום. לא רק כאב בחזה הוא סימן לאירוע לבבי או בעיה בלב. גם קוצר נשימה, הרגשה לא טובה, הזעות ובחילות יכולים להעיד על בעיה לבבית חריפה. בכל מקרה, אם יש ספק כדאי לפנות מיד לעזרה רפואית".

אשתו רות הוסיפה, "שבישרו לנו על הצנתור המורכב אלו היו שעות קריטיות, שבמהלכן לא ידענו אם הוא ישרוד. הצטערתי שלא הספקתי ללוות אותו. הוא היה מורדם ומונשם למשך מספר ימים. לאחר מכן חווה שבץ מוחי. הצוות נלחם על חייו ועשה את הכול שישרוד במלוא הרגישות כלפיי המשפחה. היחס שקיבלנו במחלקה היה מעל ומעבר. לאחר אשפוז ממושך, אליה ממשיך בשיקום עם שיפור במצבו, כנגד כל הסיכויים".

בני הזוג אליה ורותי וצוות הרופאים: ד״ר אמיר אורלב, ד״ר מוני שובי, ד״ר אלעד אשר, ד״ר אנה טוריאן. צילום: דוברות שערי צדק

Back to top button