פוליטי / מדיני

ליברמן: יש אובדן משילות במגזר החרדי, במגזר הערבי בצפון ובמגזר הבדואי בדרום

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, נשא היום (שני) גברים בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "מכל התוצאות של "שומר החומות" הדבר החמור ביותר זו אותה חזית פנימית שחמאס יצר בתוך ישראל. אם אני צריך לדבר על השלכות הכי חמורות, מדאיגות ומטרידות זה כל מה שקורה בתוך מדינת ישראל פנימה. לצערי מצד אחד כשמסתכלים על הלינץ' ביהודים שנעשה רק לפני שבועיים ביפו, על השריפות בעכו, על ניסיונות לינץ' בעכו, על הרג יהודי בלוד, על שריפת תחנות משטרה וניידות משטרה ומצד שני קוראים את כתב האישום שהגישה הפרקליטות בסעיפים על תקיפה וגניבת פלאפון זה יותר מזעזע מהתמונות של הלינץ' עצמו. זה מזעזע במיוחד וזועק במיוחד על רקע כתב האישום שהוגש נגד הפורעים בבת ים שהם מואשמים בטרור וניסיון לרצח ואני חייב לבטא את תחושתי ואני מניח שככה חשים רבים מאזרחי ישראל, תחושה של השפלה, בושה ואי נוחות."

עוד אמר ח"כ ליברמן: "רק אתמול המשטרה עצמה הודיעה שהיא אוסרת על כניסת קהל למשחק כדורגל בין מכבי יפו למועדון ספורט טירה כי היא פוחדת ממהומות ומחיכוך שיהיה בין האוהדים, כלומר היא מודיעה שיש חשש מכל האירועים על רקע לאומני ומצד שני במקרה של לינץ' ביפו היא משדרת חולשה שגורמת לאובדן הרתעה, אובדן משילות ואובדן ריבונות. מדיניות של בת יענה שראינו אצל הפרקליטות זה כמו לשפוך דלק לתוך המדורה. אנחנו הגענו למצב שבו יש אובדן ריבונות ומשילות לפחות בשלושה מגזרים – גם במגזר הבדואי בדרום, גם במגזר הערבי בצפון וגם במגזר החרדי. חייבים לעשות סדר בבלאגן ולהחזיר את הריבונות והמשילות."

ח"כ ליברמן סיכם: "החוליה החלשה ביותר לדעתי נמצאת בטיפול המשפטי, ולכן אני לא רואה מנוס מהקמה בחזרה של בתי משפט צבאיים כמו שהיה עד שנת 2000 גם בלוד, גם בגליל וגם בבאר שבע. ‏חייבים להקים יחידות מיוחדות שיטפלו בפשיעה המאורגנת שהולכת יד ביד עם הפשיעה הלאומנית שמבוססת על אותן משפחות פשע ועל אותו פשע מאורגן בלוד, בדרום, בצפון ובשאר חלקי הארץ. הפשע הזה חייב להיות מטופל בבתי המשפט צבאיים מתוקף תקנות לשעת חירום. כשתוקפים את השוטרים, כששורפים ניידות ותחנות משטרה, כשמבצעים לינץ' זה טרור וזה פגיעה בביטחון המדינה ולצערי היום המערכת לא ערוכה לטפל בתופעה הזאת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: מיכאל לוריה

Back to top button