חדשות הארץ

נשיא המדינה למשפחות השכולות: "אמשיך להיות חייל שלכם גם בעתיד"

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בליווי ראש האגף אריה מועלם, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח, יו"ר "יד לבנים" אלי בן שם ונציגי המשפחות השכולות, ערכו אמש (ראשון) מפגש פרידה מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. המפגש התקיים בבית יד לבנים שברמת השרון.

"אגף משפחות, הנצחה ומורשת מבטא את החוב המוסרי העמוק שאנחנו חבים לנופלים ולבני משפחותיהם. אתם מלווים אותם באבלם כל השנה לאורך שנים, מסייעים להם לשאת את הר הזיכרון. מקלים אולי במעט את המשא הכבד, היומיומי של השכול," פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "רק עכשיו, במבצע שומר החומות – שוב גדלה המשפחה, משפחת השכול. משפחה אשר איש לא ביקש מעולם להצטרף אליה ואיש לא בחר להיות חלק ממנה. והידיים מלאות עבודה, באיסוף השברים, בחיבוק המנחם".

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"לפני שבע שנים, במהלך מבצע צוק איתן – נכנסתי בשליחות אזרחי מדינת ישראל לתפקיד נשיא המדינה. 'טבילת האש' שלי הייתה בביקוריי אצל משפחות הנופלים. אז הבנתי כמה נחמה יש בזיכרון ובהנצחה ובקשר – חוטי הקשר, שאנחנו, עם ישראל כולו שוזר עם בני המשפחות השכולות. יחד איתכם היה לי את הזכות לחנוך את היכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל. היכל שמשלב בין זיכרון היחיד לזיכרון העם. היכל של נצח בו אנחנו זוכרים ומזכירים את כולם. יקירי, בראשית כהונתי כנשיא נדרתי נדר, לקדש את זכר הנופלים ולהיות חייל של המשפחות השכולות. להיות חייל שלכם. עשיתי כמיטב יכולתי לקיים את ההבטחה. אמשיך להיות חייל שלכם גם בעתיד. ברגעי פרידה אלה, אני שולח חיבוק לכלל המשפחות השכולות, הורים, בני זוג, יתומים, ואחים, ומתפלל שהמשפחה הזו, תהיה קטנה ככל האפשר. אני מחזק את ידיכם שתמשכנה להיות מושטות כך למי שזקוק להן יותר מכול. יהי זיכרון בנינו ובנותינו חקוק לנצח בלב האומה, מדור לדור," חתם הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

יו"ר "יד לבנים" אלי בן שם הודה לנשיא ואמר: ״נפרדנו מראשי ממשלה ונשיאים רבים. לא התרגשתי ככה מעולם. בטוחים שתמיד תתייצב כשנקרא לך. לא אשכח איך כשהיית יו"ר הכנסת, עשינו הכנסת ספרי תורה בטבריה, צלצלנו יומיים קודם והתייצבת. לא אשכח איך בטקס הזיכרון לחללי כיפור אף נציג ממשלה לא הגיע. מבית הנשיא התקשרו שהנשיא ביטל את כל הפגישות, וב-11 בבוקר התייצבת. מאז כל טקסי האזכרה לנופלים לא פספסת. מצדיעים לך, מחבקים ואוהבים."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח אמרה במפגש: "דומני שכל ניסיון לסכם את שנות פועלך הציבורי נדון מראש לכישלון. פירות עמלך לא יפסקו ויעלמו עם פרישתך מכס הנשיאות. נפרדים לא רק ממך אלא גם מתקופה בהיסטוריה של מדינת ישראל. המפגש השנתי עמך, אירוע הבר בת מצווה ליתומי צה"ל, היה מלא באנושיות חום ואהבה, בלחיצת יד וחיבוק לכל אחד מהילדים. מתוך תחושת חיזוק בנטל האובדן. חוויה מיוחדת מעצימה אשר תלווה את היתומים והאלמנות לעד. אשרינו שזכינו בנשיא כמוך. במבט לעתיד מורשת הנשיאות שלך תמשיך להדהד באופן יומיומי בעשיה ברוחב לב ובשמירה על השיח המכבד ברוח ערכית ומוסרית. אנחנו מאוד אוהבים אותך."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת אריה מועלם חיבק את הנשיא בחום וסיפר: ״בכל סוף ביקור קיבלתי ממך טלפון עם מה המשפחה צריכה בו את עזרתנו, טאבלט להורים כבדי השמיעה, ספר תורה, בעזרה ליתומים גם כשעברו את גיל 30. לאורך כל הדרך היית לצידנו. כמו המזוזה שקבעת בהיכל הזיכרון, כמו ספרי התורה שהכנסנו בכותל."

Back to top button