פוליטי / מדיני

ח"כ וולדיגר: בישראל מתרחשת קטסטרופה בבריאות הנפש וכולם שותקים

חברת הכנסת מיכל וולדיגר ממפלגת "הציונות הדתית", נשאה היום (שני) את נאום הבכורה שלה במליאת הכנסת. בפתח דבריה אמרה שהיא מניחה שמצופה ממנה בנאום הבכורה לומר דברים בשבחה של ארץ ישראל השלמה אך לא בכך היא רוצה לעסוק, אלא במה שלא מדברים עליו: סכיזופרניה, דיכאון, חרדה והתמכרויות.

חברת הכנסת וולדיגר סיפרה שנחשפה לנושאים הללו בפן האישי דרך קרוב משפחה ואמרה: "עברתי ימים קשים חשתי על בשרי את הסבל, את המצוקה, את הייאוש שזעק מכל פינה. את חוסר האונים. הייתי חלשה ונבוכה אבל לצערי מצאתי כי כדי להיות חלש במדינת ישראל, עליך להיות חזק. אני כאן היום בכנסת כי באתי כדי לשנות. לשנות באמת, מהיסוד, באופן רוחבי. לשנות סדרי עדיפויות, לקבוע מדיניות, להציב במרכז הבמה דברים חשובים. וכאן אתם חבריי, אתם ואני, נכנסים לתמונה. אין כאן ימין ושמאל."

חברת הכנסת וולדיגר סיימה בנימה אופטימית ואמרה: "אני סומכת עליכם, שנצליח להביא לכך, שההתייחסות לתחום "בריאות הנפש" תהיה ראויה, שישכילו כולם להבין שנפש בריאה וחסונה היא הבסיס להכל. שללא תקציבים ראויים למערכת בריאות הנפש, שללא השקעה נאותה בכל הרצף הטיפולי שיקומי, שללא מיגור הסטיגמה, לא נצליח. כידוע, חברה חזקה נמדדת על פי התייחסותה לחוליה החלשה ביותר שבה. אנחנו נכשלנו. הגיעה העת לשינוי, לעת הזו הגעתי. לקדם את בריאות הנפש, לקדם את החברה בישראל, את הצעירים שלנו, לצמצם פערים, לא להתבייש מלדרוש תיקון עולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
.

Back to top button