כלכלה

אושר: אזורי התעשייה המרחביים באשקלון יוגדרו כאזור פיתוח א'

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון, כך שאזורי התעשייה המרחביים בעיר אשקלון שטרם נכללו בתוספת, יוגדרו כאזור פיתוח א'

בהמשך להחלטת הממשלה מס' 658 בעניין תוכנית לחיזוק העיר אשקלון מיום 22.12.20, שר האוצר ושר הכלכלה חתמו על תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון. תיקון זה אושר כעת בועדת הכספים של הכנסת.

בהתאם לתיקון, מוצע לכלול בתוספת השנייה, בהוראת שעה לשנים 2022-2021 אזורי תעשייה מרחביים ברשות מקומית בנפת אשקלון שטרם נכללו בתוספת, ולהכניסם תחת ההגדרה של אזור פיתוח א'. צעד זה צפוי להביא להגברת השקעות באזורי התעשייה באשקלון באמצעות מתן הטבות כלכליות והגדלת האטרקטיביות למשקיעים, ובכך לעודד יצירת מקומות עבודה חדשים ומעבר של מפעלים לאזורי התעשייה בעיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בנוסף, מאחר ותוקפה של התוספת השניה (הכללית) לחוק לעידוד השקעות הון שמגדירה אזורים רבים ורשויות נוספות ברחבי הארץ כאזורי פיתוח א׳ עמדה לפקוע בסוף שנת 2021, ועדת הכספים אישרה את החלטת שר האוצר להאריך את תוקף התוספת עד סוף שנת 2023, וזאת במטרה להגביר את ודאות העסקים ובכלל אזורי הפיתוח ולתמוך בהאצת המשק. התיקון צפוי להכליל גם את אזור התעשייה הצפוני במפת ההטבות, כפי שדרשה הוועדה מזה תקופה ארוכה, נוסף על אזה"ת הדרומי בעיר שכבר נכלל בה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר: "מסבירים לי שמבחינה משפטית הדבר בעייתי כרגע, ואנחנו לא רוצים לעכב את ההטבה לאזור התעשייה הצפוני אשקלון, אבל בכוונת כל חברי הוועדה לאשר את ההארכה גם לאשקלון עד לתום 2023, לא נוותר על כך, ונדרוש שימצא מקור והדבר יובא לאישורנו בקרוב. תושבי אשקלון הם גיבורים שעמדו בטווח הטילים יותר מכל עיר אחרת".

ראשי עיריית אשקלון, תומר גלאם, תקף: "היום ייעצר הסכם הגג ולא תיבנה עוד יחידה אחת וכל מה שנבנה יעוכב, ואז נראה מאיפה תביאו את הכספים שאתם מקבלים מאשקלון. אתם מקבלים 700 מיליון ש"ח רק מקצ"א. כל חברי הכנסת מציגים את עמדתם, ואתם במשרדי הממשלה בעמדתכם. לא תשווק אפילו דירה אחת, עד שהממשלה ואותם פקידים יעבירו את מה שצריך להגיע לתושבים בזכות. חצי שנה אני מול הפקידים האלה וכולם מסובבים, נמאס לי, אתם לא דואגים לתושבים. לא נהייה המחלבה כאשר אתם לא תטפלו בתושבים".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בירך על החלטת הוועדה ואמר: ״הבטחנו שנסייע לעיר אשקלון ואנו עושים זאת. זו עוד בשורה חשובה לתושבי אשקלון ולראש העיר, שנמצאים בקו החזית והם צריכים לקבל את כל הסיוע שמגיע להם. נמשיך לפעול ולסייע לעיר בדרכים נוספות, כפי שפעלנו עד כה עם שורת החלטות ופעולות למען העיר״.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, הוסיף: "לצד הסיוע השוטף והפיצויים שניתנו ויינתנו לנפגעים בסבב הלחימה האחרון, הצלחנו להביא לעיר אשקלון בשורה גדולה, שתיתן לה מענה אמיתי וארוך טווח, בהיבט הפיתוח והשגשוג של העיר. אשקלון תרמה את תרומתה בהקמת אלפי יחידות דיור, וכעת עלינו לתת לה את העורף ולסייע היכן שניתן, על מנת לחזק את העיר ולהפוך אותה לעיר משגשגת, מוקד משיכה להשקעות, למפעלים איכותיים ולתושבים."

Back to top button