בריאות

ניתוח לב מורכב בוצע לנער בן 16 מקוסובו בביה"ח וולפסון

המרכז הרפואי וולפסון בשיתוף עם עמותת 'הצל ליבו של ילד' ביצע ניתוח לב מורכב לילד בן 16 מקוסובו שהובא לארץ במיוחד. הבוקר (רביעי), לאחר שהתאושש מהניתוח, הגיעה שגרירת קוסובו בישראל ודן אוריאן מנהל מחלקת הבלקנים במשרד החוץ לביקור בבית החולים. לאחר התאוששות מהניתוח, צפוי הילד להשתחרר במהלך הימים הקרובים לביתו.

ד"ר חגי דקל, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה במבוגרים וילדים בבית החולים וולפסון, אמר: "במסגרת 'הצל ליבו' הגיע לבית החולים רוסטם, ילד בן 16, שסבל ממום לבבי מורכב ומולד שכלל אי ספיקה קשה של המסתם האורטלי וכן הרחבה משמעותית מאד של אבי העורקים. אלינו הוא הגיע ממש ברגע האחרון עם חשש גדול שאבי העורקים יקרע. הוא עבר במחלקתנו ניתוח לב פתוח משולב ומורכב שכלל החלפה של המסתם האורטלי ושל כל החלק העולה של אבי העורקים, כולל שורש העורק והשתלה מחדש של מוצא עורקי הלב. אחרי שישה ימים של אשפוז והתאוששות, הוא ישוחרר לביתו עם תוצאה מעולה"

ד"ר חגי דקל, דן אורין מנהל מחלקת הבלקנים במשרד החוץ, הילד רוסטם בן ה16 שעבר ניתוח לב, לנורה דודה של רוסטם שליוותה אותו לישראל, אינס דמרי שגרירת קוסובו בישראל, סיימון פישר מנכל הצל ליבו של ילד. צילום: הצל ליבו

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button