חדשות הארץ

סערה באונ' העברית: מתרגלת כתבה "אמן" על פוסט בו נכתב "הרוג את היהודים"

מתרגלת באוניברסיטה העברית כתבה ברשומה ברשת החברתית פייסבוק "אמן" וכן "בבקשה אלוהים" לפוסט אנטישמי בו נכתב על היהודים כי "למות היהודים במהירות כך שלא יישאר מהם אף אחד".

אריג' חטיב, שהינה מתרגלת בבית הספר למדעי הרפואה, הגיבה לפוסט של חאמזה עיסא בו נכתבה הרשומה האנטישמית. בתגובה אמרה על כך "אמן, בבקשה אלוהים", וכל זאת על רקע תופעות האלימות החמורות השוטפות בימים אלה חלקים במגזר הערבי נגד יהודים בעקבות מבצע "שומר החומות".

אותו עיסא שיתף פוסט של אסלאם סובחי בו נכתב* "אלוהים תעניש את המדכאים… תיקח אותם…". מי שחשפו את המקרה אלה חברי תא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית אשר מיהרו לעדכן את שר החינוך ויו"ר מל"ג יואב גלנט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב של דוד קוזלובסקי, ראש תא "אם תרצו" בעברית אל השר גלנט נכתב כי "הזדעזענו לגלות שמתרגלת באוניברסיטה העברית הביעה רצון בהרג של חפים מפשע רק בשל מוצאם היהודי. לא יעלה על הדעת שמוסד מכובד כמו האוניברסיטה העברית יעסיק עובדים גזעניים שמייחלים למותם של בני העם היהודי אך ורק בשל מוצאם."

במכתבם כתבו חברי תא אם תרצו" לשר: "אנו קוראים לאוניברסיטה לעשות בדיקה מיידית של הנושא ולזמן את המתרגלת לשימוע ואם אכן כל המידע כפי שפורסם ברשתות החברתיות מדויק יש לפטר אותה מעבודתה באוניברסיטה העברית".

בתגובת למקרה אמר ח"כ יואב גלנט שר החינוך וראש המל״ג כי: "התבטאות מסיתה וקריאה לאלימות הן תופעות חמורות בחברה דמוקרטית, במיוחד כאשר הן גולשות אל מערכת החינוך, ונאמרות ע״י אנשי אקדמיה. כמופיע במכתב, הנושא הובא בפני האוניברסיטה העברית ומן הראוי לאפשר לה את ההזדמנות הנאותה לטפל בפניה, בתוקף אחריותה וסמכותה".

האוניברסיטה העברית מסרה בתגובה כי: "האוניברסיטה העברית פועלת להבטיח כיבוד הדדי וסובלנות, ומתייחסת בחומרה להתבטאויות פוגעניות שנעשות במסגרת הפעילות האקדמית של סטודנטים או חברי סגל. ההתבטאות, המיוחסת לסטודנטית שעניינה מוזכר בפנייה, נעשתה מחוץ למסגרת האוניברסיטה ואינה קשורה למעמדה כסטודנטית או כעוזרת הוראה. במצב זה ככל שיש בהתבטאות זו עבירה על חוקי המדינה, אין הדבר נמצא בסמכות האוניברסיטה אלא בידי רשויות אכיפת החוק".

מאגף המחקר בשפה הערבית של תנועת "אם תרצו" שהגיש תלונה במשטרה נגד המתרגלת בעקבות חשיפת המקרה על הסתה לגזענות, אלימות וטרור נמסר כי: "מדובר במקרה חמור ביותר שכן בזמן שישראל נלחמת בטרור רצחני עובדת האוניברסיטה מייחלת לכאורה לרצח של יהודים. אנו קוראים להנהלת המוסד להתעשת, לזמן את המתרגלת לשימוע באופן מיידי ובאם כל העובדות נכונות לפטר אותה מעבודתה לאלתר".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

צילום מסך: אם תרצו

Back to top button