פוליטי / מדיני

נשיא המדינה ריבלין: מי שיפתח נגד אזרחינו באש יוכה מכה ניצחת

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים הערב (רביעי) בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל שהתקיים בהיכל הזיכרון בהר הרצל בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ ונציגי המשפחות השכולות.

בפתח דבריו אמר הנשיא: "'מבצע שלום הגליל", היה מלחמה שבאה להגן על יישובי הצפון והגליל. מלחמה צודקת, הכרחית, של מדינה ריבונית שיוצאת להגן על אזרחיה. מלחמה על החיים, על השגרה, בשדות, בשבילים, בבתים. מלחמה שביקשה להביא את הקץ על שנים ארוכות בהן חיו תושבי הצפון ויישובי קו העימות ילדים, נשים, זקנים וגברים תחת אימת מטחי הטילים והקטיושות של ארגוני הטרור. מלחמת אין ברירה!"

הנשיא המשיך ואמר: "אנחנו עדיין נמצאים תחת הדיו האחרונים של מבצע "שומר החומות". על ארגוני הטרור בכול הזירות להבין: מי שיפתח נגד אזרחינו באש יוכה מכה ניצחת. אנחנו איתנים ונמשיך להשתמש בכוחנו בנחישות ובאחריות, כדי להבטיח את בטחון אזרחי מדינת ישראל ככול שיידרש. פנינו אינן למלחמה. איננו ששים אליי קרב. ננקוט כל פעולה אפשרית על מנת למנוע מלחמה. ואף על פי כן לא נסבול שום איום על חיי אזרחי ישראל. לא בדרום ולא בצפון. נפגע בקיני טרור, טרוריסטים ושולחיהם, בדיוק כמו לפני 39 שנים – גם בעתיד, עד שנשתק אותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"את המחיר הכבד מכול שילמתם אתם", אמר הנשיא לבני המשפחות השכולות והוסיף: "אין מזור לכאבכם. בעוד שבועות אחדים, אסיים את כהונתי כנשיא מדינת ישראל. נכנסתי לתפקידי במהלך מבצע "צוק איתן". 'טבילת האש' שלי כנשיא, הייתה בביקורים אצל משפחות הנופלים. הרכנתי ראשי בפניהם והבטחתי להיות חייל שלהם ושלכם. של כולכם. בני משפחת השכול. כך עשיתי. וכך אעשה גם בעתיד. גם אם מסיים אני את תפקידי, אינני משתחרר. כל עוד נפשי בי – אשא אתכם על לוח ליבי ואפעל בשליחותכם. אינני שוכח גם את הפצועים בגוף ובנפש ואת נעדרי מלחמת לבנון הראשונה והנעדרים האחרים, אשר טרם שבו. עלינו להמשיך לעשות הכול למען החזרתם. יהי זכר בנינו ובנותינו הנופלים במערכה חקוק על ליבנו לעד."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

 

צילום: מארק ניימן / לע"מ

Back to top button