פוליטי / מדיני

ח"כ איילת שקד על המהומות בערים המעורבות: זה יעבוד רק בכוח

כנס החירום בנושא החזקת נשק בלתי חוקי ומהומות בערים המעורבות נערך היום (רביעי) בכנסת בעקבות אירועי השבועות האחרונים שגררו עמם התפרעויות אלימות ושימוש בנשק בלתי חוקי בערים המעורבות.

חה"כ עמיחי שיקלי (ימינה) אשר יזם את הכנס מסר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של אירוע שעדיין לא הסתיים, בעיצומה של התקוממות לאומנית פלסטינית, לא בכדי, רבים מנציגי המפלגות הערביות שהפצרנו בהם לבוא לכאן ולא באו לכאן. צריך לקרוא לילד בשמו: הלאומנות הפלסטינית לא יכולה לגור בכפיפה עם הזהות הישראלית. היא שוללת אותה, היא שוללת את הציונות ולמעשה הרבה מעבר לשלילת הציונות אין לה מה להציע מצד עצמה. זו היא שעה של כשל פרדיגמטי עמוק בפרקליטות, כשל פרדיגמטי עמוק במשטרה שחושבת לפעמים שהיא נמצאת מטעם האו"ם במדינת ישראל, ואנחנו צריכים לאפס את המערכות האלה".

חה"כ איילת שקד (ימינה): "לצערי זה יעבוד רק בכוח. איך עושים את זה? אם לא תהיה חקיקה ייחודית, אין דרך להתמודד עם זה. להיכנס ולפשוט על בתים של אנשים, זה דבר קשה במדינה דמוקרטית, אבל החקיקה של היום פשוט לא מספיקה. צריכים לעשות מהלכים קיצוניים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קרן אשחר, תושבת שכונת רמת אשכול בלוד: "איסוף הנשק על ידי משרד לבטחון פנים, הוא רק קמצוץ בים הנשקים שאנחנו רואים מהחלונות. אנחנו יודעים להצביע בבירור על בתים שמחזיקים נשק ומהם נורו יריות, אבל עד עכשיו לא נעשה דבר מולם. בפעם הראשונה שתהיה התפרצות לאומנית נוספת, אנחנו נהיה בקו הראשון".

הרב עזרא היימן מהנהלת הגרעין התורני ביפו: "עברנו מאות אירועים אנטישמיים בחודשים האחרונים, זה לא נגמר רק בקללות ואיומים, אלא בעשרות אירועים של התקפות פיזיות, מכות, ריסוס גז ועוד. לכל המותקפים היו סממנים יהודיים אבל עד עכשיו לא הוגש ולו כתב אישום אחד. בפרקליטות טוענים שאין אנטישמיות בישראל".

צילום: דוברת חה"כ עמיחי שיקלי
צילום: דוברת חה"כ עמיחי שיקלי

Back to top button