כלכלה

שירות התעסוקה: קצבאות דמי אבטלה של 50,000 דורשי עבודה נשללו זמנית

בסמוך ליציאה מהסגר השלישי, בסוף פברואר, נפתחו לשכות התעסוקה לקבלת קהל בערים הירוקות ובמגבלות התו הסגול, רק דורשי עבודה מוזמנים התקבלו בלשכות. נוכח הירידה בהיקף התחלואה והפיכתן של ערים נוספות רבות לירוקות, הורחבה קבלת הקהל לעוד ועוד לשכות וב- 17 במרץ חזר שירות התעסוקה לקיים מבחן תעסוקה לדורשי העבודה. מאז, עברו את מבחן התעסוקה כ- 230,000 דורשי עבודה – מתוכם כ- 170,000 הם דורשי עבודה ותיקים שהוזמנו על ידי שירות התעסוקה ואילו כ- 60,000 מתוכם הם נרשמים חדשים.

שירות התעסוקה מדווח הבוקר (חמישי) כי מאז ה- 17 במרץ נשללה זמנית קצבת דמי האבטלה של 50,000 דורשי עבודה והוקפאה לטובת בירור המשך זכאות. בשירות מעריכים, כי חלק לא מבוטל מדורשי העבודה הללו עשויים להימצא כזכאים להמשך קצבה וזו תאושר להם מחדש ואילו רבים אחרים עלולים להימצא כמי שאינם זכאים וקצבתם תישלל.

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, אמר : "עבור שיעור ניכר מדורשי העבודה, דמי האבטלה הפכו מרשת ביטחון לחסם בפני חזרה לעבודה. לשירות התעסוקה תכלית אחת – להחזיר ולשלב כמה שיותר דורשי עבודה למעגל העבודה באופן המיטבי, המשמעותי והמהיר ביותר שניתן. לשם כך, אנו נוקטים במלוא הכלים להסרת כל חסם המקשה על דורשי עבודה לשוב למעגל העבודה, אם בייעוץ והכוונה, אם בשיפור מיומנויות וכישורי עבודה ואם בשלילת הקצבה היכן שנדרש לפי חוק. לא נמהר לשלול קצבה, אך גם לא נהסס – אנחנו מפעילים שיקול דעת ומאמצים את מלוא הרגישות הנדרשת כדי להבטיח את חזרתם המיטבית של דורשי העבודה למעגל העבודה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: freepik

תגובה אחת

  1. ישרות התעסוקה טוב יעשה אם יקבע ״יום קובע״ היום הקובע הוא היום שממנו והלאה יבוצעו תשלומים על תנאי. אם יתברר שבן אדם לא זכאי הוא יצטרך להחזיר את הכסף עם ריבית והצמדה. (גם אם הבדיקה נעשתה לאחר ״היום הקובע״ )
    במקביל יש לבקש ממקומות עבודה שזקוקים לעובדים להעביר רשימות עובדים שעבדו אצלם לפני הקורונה ומשום מה לא חוזרים לעבודה. במקרים רבים אי חזרה לעבודה נובעת מתשלומי הביטוח הלאומי שבחר, יחד עם הממשלה בדרך הקלה של פתיחת תקציב בלתי מוגבל וריסק את הצורך ליציאה לעבודה למטרות פרנסה.

Back to top button