מבזקיםפוליטי / מדיני

זנדברג: יש לשים סוף למציאות ההזויה שאדם מושחת לוקח מדינה כבת ערובה

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג הבהירה היום (שישי) כי מפלגתה עושה הכל על מנת להקים ממשלה חדשה. בהודעה לחברי המפלגה כתבה ח"כ זנדברג: "אלו ימים גורליים עבור מדינת ישראל, התקופה הקרובה תכריע אם תקום כאן ממשלה חדשה שתביא לריפוי הפצעים בעם. אנחנו במרצ עושים הכל כדי לגרום לזה לקרות, אך אנו לא מתפשרים על ערכינו והמטרות שהצבנו לעצמנו בממשלה החדשה. רק השבוע סוכם במסגרת המו"מ הקואליציוני עם יש עתיד על קווי יסוד חברתיים לממשלת השינוי."

"בעקבות דרישתי ולראשונה בישראל" הוסיפה ח"כ זנדברג, "הוצבה בעדיפות עליונה ההתמודדות עם משבר האקלים, האיום הגדול ביותר על האנושות. סיכמנו כי יחוקק חוק מצב חירום אקלימי תוך מעבר לאנרגיות מתחדשות, צמצום הפליטות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, והגנה על בעלי החיים והסביבה החופית והימית. יהיו דברים רבים שממשלה כזו לא תוכל להסכים עליהם. מלחמה במשבר האקלים הוא נושא חיוני שכן."

עוד ציינה כי "אחרי שנים של הנהגה שהציבה את האינטרסים האישיים מעל טובתם של אזרחי ואזרחיות ישראל, הגיע הזמן לממשלה שתפעל למען העתיד של כולנו. ממשלה שתחליף את שיח השנאה בגישור על השסעים, ושתביא תקווה לציבור מהימין, המרכז והשמאל שמצפה לזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קרדיט: חדשות 13

"ונכון" המשיכה יו"ר הסיעה, "אין ספק שגוש השינוי הוא לא הטבעי וההומוגני ביותר. יש הבדלים, אבל יש גם הרבה מאוד דברים שיש עליהם הסכמה גורפת. ראינו את זה רק השבוע בוועדה המסדרת, כששורת הצעות חוק חברתיות וכלכליות אושרו בהליך חקיקה מזורז – בהן גם הצעות החוק שלי לתשלום דמי אבטלה לעצמאים, ואיסור הטלת המנדט על נאשם בפלילים.

כי אסור לנו להשאיר מאחור עשרות אלפי עסקים שעדיין נמצאים בבור של הקורונה הכלכלית. זו הזדמנות היסטורית לתקן עוול ארוך שנים ולהוסיף את רשת הביטחון הזו עבור עצמאיים ועצמאיות. וכן, כי צריך גם לשים סוף למציאות ההזויה שבה אדם מושחת שמנסה להימלט ממשפט ולוקח בדרך מדינה שלמה כבת ערובה יוכל לכהן כראש ממשלה. כולי תקווה שנצליח לקדם את הצעות החוק האלו בהקדם. וגם סבב ההסלמה והמתח הפנימי שעדיין מלווה אותנו, הוכיחו לנו שהדבר הנכון הוא להתקדם בכל הכוח לשינוי."

ח"כ זנדברג הוספיה כי במוצ"ש האחרון לקחה חלק במחאה של אלפי יהודים וערבים שקראו בכל הכוח לשנות כיוון לחיים משותפים של שלום, צדק ושוויון. "קראתי מהבמה לסער, בנט וגנץ: אל תתנו שהמסר יהיה להפנות עורף לשותפות יהודית-ערבית ולקדם הסתה, גזענות וכהניזם, לפחד מערבים ולחבק את בן גביר. זה יהיה ההפסד של מדינת ישראל כולה. הניצחון יהיה ממשלה שתסמן את הדרך לעידן חדש של אחדות וחיים משותפים, של יהודים וערבים ביחד."

ח"כ תמר זנדברג. צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button