משפטי/פלילי

פניה ליועמ"ש מנדלבליט: "העמד לדין את השייח' המסית מלוד"

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, שלח היום (ראשון) פניה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי להורות על חקירה מיידית והעמדתו לדין של האימאם יוסף אל באז הפועל בלוד. גליק דורש להעמיד אותו לדין בגין הסתה לאלימות וגזענות ועבירה על חוק הטרור, כפי שנעשה לעמיתו השייח' כאמל חטיב מהתנועה האיסלאמית.

בחודש האחרון סערה העיר לוד והתרחשו בה עשרות ניסיונות רצח, שריפת בתי כנסת, ביזת בתים שריפת רכבים ופגיעה באזרחים- כולל רצח יגאל יהושע. האימאם יוסף אל באז, על פי גליק, הסית וליבה את היצרים במטרה שייפגעו יהודים. כך למשל כתב "להיאבק גם אם מישהו כל יום יהפוך לשאהיד ", "היהודים הם טרוריסטים", "ישראל מדינת אויב".

גליק כתב במכתב שנשלח: "בחודש האחרון אנחנו נתקלים בהמון מוסת הפורע שורף בוזז פוצע ואף רוצח אנשים נשים, ילדים קשישים וטף. מאחורי כל מוסת יש מסיתים וחובה לגדוע אותם ביד ברזל. אחד מגדולי המסיתים הינו האימאם של לוד אשר בכל במה אפשרית מסית שוב ושוב. כך למשל אמר "להיאבק גם אם מישהו כל יום יהפוך לשאהיד ", "היהודים הם טרוריסטים", "ישראל מדינת אויב" .כמו כן אמר הכיבוש לא יצליח בגלל שיפלו שאהידים ועוד פנינים. מר יוסף אל באז לא מכחיש זאת ומודה שאכן אלו דבריו. אני לא חושב שבכלל צריך לפנות במכתב שיעצרו אותו שהרי דבריו הינם עבירה ברורה על חוק העונשין סעיף 144 האוסר הסתה לאלימות או גזענות וכן עבירה על חוק הטרור 2016, האוסר הזדהות עם מעשי טרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתב גליק: "כזכור בלוד אף נרצח אדם ונקבע שהרצח שלו הינו אירוע לאומני. לכן אין כל ספק שיש כאן הסתה לאלימות שהתממשה והיה ברור שהיא תתממש. מחובתך! לפעול למיגור ההסתה ועצירת האיש הרע הזה. .אודה למענה שאכן הינך מאשר לפתוח בחקירה נגדו. ככל שלא אשמח לדעת מה ההבדל בינו לבין רבנים שכן נפתחה נגדם חקירה ואף הורשעו."

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "המשך השארתו של השייח המסית חופשי משמעותה נתינת רישיון לאנשי דת להסית לרצח נשים וילדים. אנחנו דורשים מהיועמ"ש הצל את חיי אזרחי ישראל ושלח את השייח המסית לכלא."

צילום: דוברות המשטרה
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button