חדשות הארץ

נשיא המדינה ריבלין: "קנו כחול לבן, אין טוב מזה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח היום (שני) אירוע לציון 100 שנים להקמת התאחדות התעשיינים. באירוע השתתפו נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, סגנית נשיא ההתאחדות, איילת נחמיאס ורבין, ונשיא ההתאחדות לשעבר שרגא ברוש, תעשיינים ואנשי עסקים בכירים.

"היום, כשאנו מציינים את שנת המאה להתאחדות התעשיינים, אנחנו מצדיעים לתעשיינים החלוצים בארץ לא זרועה, וכן לכם, לתעשייניות ולתעשיינים של היום, הממשיכים במסע היצירה והעשייה. אתם שמניעים את גלגלי המשק, של ישראל, כמדינה מתקדמת שכלכלתה היא מוקד לגאווה", אמר הנשיא בראשית דבריו.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"בשנה וחצי האחרונות בזמן מגפת הקורונה כשבמדינות בעולם חסרו מוצרים חיוניים, התעשייה הישראלית התגייסה למאמץ הלאומי," הדגיש הנשיא ואמר: "מערך הייצור עבד מסביב לשעון כדי שדבר לא יחסר וכדי שגלגלי המשק לא ייעצרו. התעשייה הישראלית נמצאת כל הזמן בתחרות מול השווקים העולמיים, ותהליכי האוטומציה, שטומנים בחובם הזדמנויות – אך גם סכנות. אני סומך עליכם תעשייני ישראל, שבעזרת התושייה, היצירתיות והנחישות שלכם, תוכלו גם לאתגרי השעה, בפריצה לשווקים חדשים, ובהתאמת מסלולי הייצור. כל אלה מתוך שילוב ישראלי לעילא של חריפות עסקית, ושל מחויבות לאומית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הוסיף כי בשנת המאה להיווסדה על ההתאחדות וחבריה להציב שתי מטרות מרכזיות: "הראשונה היא אימוץ טכנולוגיות ייצור מתקדמות, וחיבור של התעשייה המסורתית לקטר ההיי-טק. והמטרה השניה היא גיוס עובדים מכלל שבטי ישראל ובעיקר, מקרב הציבור החרדי והערבי, שתי אוכלוסיות צומחות שחייבות להיות חלק ממהלך האצת גלגלי המשק. הן זקוקות לכך, וכולנו זקוקים לכך."

"כולנו מצדיעים לכם על היוזמה, המסירות וההתמדה, ומברכים אתכם בהמשך שגשוג ופריחה," חתם הנשיא את דבריו ואמר: "קנו כחול לבן, אין טוב מזה".

צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הודה בראשית דבריו לנשיא המדינה ואמר כי "היית שותף אמת של התעשייה הישראלית. כתף אל כתף הצלחנו הרבה יותר, שכן היית לצדנו. עכשיו כשאנו חוגגים 100 שנה להתאחדות התעשיינים, אפשר לראות כי התעשייה הישראלית הייתה ותמשיך להיות כור היתוך אמיתי שמגשר בין פערים בחברה הישראלית- בין נשים לגברים, בין יהודים לערבים ובין פריפריה למרכז, ומציעים עתיד משותף טוב יותר. נכון על כן לומר כי התעשייה היא 'כיפת הברזל' הכלכלית והחברתית של המשק הישראלי, שכן יסודות התעשייה הם אלו שבנו את המשק ושמרו על עצמאותו היצרנית גם בעתות לחימה ומשבר."

עוד אמר ד"ר תומר: "אנחנו שותפים לעיצוב המדיניות הכלכלית והחברתית בישראל ובונים את עתידה של המדינה- יוצרים מאות אלפי מקומות עבודה במשק, ולא פחות חשוב, אנחנו מייצרים ידע עשיר ויקר ערך. התעשייה הישראלית היא כיום מהתעשיות המתקדמות בעולם, עם מערכות מחשוב מפותחות, רובוטיקה ומערכות מיוחדות, וביחד עם ענף ההיי-טק, אנחנו מצעידים את מדינת ישראל קדימה. ואסיים בקריאתו של נשיא המדינה ואקרא לכולכם, קנו 'כחול לבן'. באמצעות חיזוק התעשייה המקומית, תהיה לכולנו מדינה חזקה , עצמאית ומתקדמת".

צילום: מארק ניימן / לע"מ

מדברי יו"ר הועדה לחברה הערבית בהתאחדות התעשיינים, התעשיין ד"ר מוחמד זחלקא: "אני רוצה להציע לנשיא שבט חמישי, השבט המאוחד. כולנו, כל הנוכחים כאן, חלק מאותו שבט, אשר המאחד אותו רב על המפריד והמשותף בו לכולנו הינו הרצון והחזון להוביל את ישראל ולייצגה בגאון בעולם".

Back to top button