פוליטי / מדיני

ליברמן: שואל את עצמי האם המלחמה של גנץ על תיק החקלאות הוא אליבי לפירוק גוש השינוי

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בישיבת הסיעה בכנסת כי הוא לא יוותר לבני גנץ על תיק החקלאות. "מאז תום מערכת הבחירות ״ישראל ביתנו״ התנהגה באחריות עם הרבה אמינות, בהגינות ובשקיפות , לא זגזגנו לא מצמצנו ולא התפתלנו. כפי שאמרנו במערכת הבחירות, מפלגה מגוש השינוי שתביא מירב המנדטים נתמוך בהם וכך אכן היה. גם במשא ומתן הקואליציוני, ברגע שראינו שהדברים תקועים, היינו הראשונים להתייצב והראשונים לסכם. גם שם התנהגנו באחריות. אמרנו שאנחנו לא נערים קשיים, ולהגיד את האמת, אנחנו רצינו שני משרדים- משרד הקליטה ומשרד התיירות."

עוד אמר ח"כ ליברמן: "שני משרדים שהיינו בהם שנים ועשינו עבודה טובה. אמרו לנו שזה בלתי אפשרי ואז פנינו לקוברינסקי שמנהל משא ומתן מטעם לפיד, תציעו אתם. מה שהוצע לנו זה שני משרדים, משרד החקלאות ונגב והגליל, לגבי משרד החקלאות זו הייתה פגישה בנוכחות הרבה אנשים, כשקוברינסקי שאל את הנציגים של בני גנץ, את רונן אביאני והוד בצר. שניהם אמרו אין לנו בעיה לוותר על משרד החקלאות, חזר קוברינסקי ושואל אותם, אפשר להעביר לישראל ביתנו את תיק החקלאות? אמרו שאין לנו שום בעיה, שני הנציגים הבכירים אני חוזר ואומר, רונן אביאני והוד בצר אמרו בנוכחות הרבה אנשים, ״אין שום בעיה תעביר לאיווט את משרד החקלאות״."

יו"ר ישראל ביתנו המשיך: "קיבלנו את זה, לא התווכחנו ולא ניסינו להתמקח. אני חושב שברור לכולם שמדובר בשני משרדים צנועים מאד. מבחינתנו באמת הדבר הכי חשוב להקים קואליציה המבוססת על גוש השינוי במהירות האפשרית. לכן כשפתאום אני שומע שמתנהלת מלחמת קודש על אותו תיק החקלאות ששני האדונים אמרו שאין להם שום בעיה לוותר, אני שואל את עצמי האם זה רק תירוץ האם מישהו בונה לעצמו אליבי מראש? גם לגבי תיק הנגב והגליל, אם מישהו רוצה לפרק את גוש השינוי, בגלל תיק החקלאות או תיק הנגב והגליל אז בבקשה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן ציין: "בכל אופן ניהלנו משא ומתן, רצינו להיות ראשונים על מנת להתניע את כל המשא ומתן הקואליציוני בין כל המפלגות, היינו הראשונים לסכם ואצלנו מה לעשות מילה זה מילה. ברגע שלחצנו ידיים זה תם ונשלם. סיכמנו את כל הנושאים, גם בנושאים כלכליים גם בנושא של דת ומדינה, כאשר העיקרון המנחה בנושא דת ומדינה ואמרתי את זה גם בפגישה נפרדת עם נפתלי בנט וגם בפגישה המשותפת עם בנט ולפיד, המסננת מבחינתנו זה רבני הצוהר. כל מה שעובר אותם יכנס להסכם וכל מה שלא עובר לא יכנס. ונפגשנו עם כמה וכמה רבנים."

לסיום אמר ח"כ ליברמן: "וכל מה שעובר אותם ביקשנו להכניס. ואין פה לא אג’נדה ולא שנאת חרדים ולא שום דבר, אני חושב. שבהחלט אנחנו מדברים על אג’נדה של מדינה יהודית ליברלית וציונית. אני מניח שחלק מהאנשים מכירים אותי היטב וחלק כנראה לא מכירים אותי. אבל אני אומר וחוזר באותו רגע שלחצנו ידיים זה סוף פסוק. אני לא מתכוון יותר לא לפתוח במשא ומתן Take it or leave it. אני באמת הלכתי למשא ומתן בידיים נקיות, אני חושבת שישראל ביתנו עם שבעה מנדטים קיבלנו פחות מניסטריונים פחות משרדי ממשלה פחות שרים ממפלגות יותר קטנות מאיתנו, ואנחנו שלמים עם זה כדי באמת לזרז את התהליך הזה. אני קורא לזה תהליך היסטורי לנסות להקים קואלציה מקיר לקיר, ממשלת אחדות ממשלת שינוי, איך שתרצו."

ארכיון. צילום: מיכאל לוריה

Back to top button