צבא וביטחון

ח"כ ברביבאי: קיים חוסר מידע והיעדר שקיפות מול הציבור

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, האלופה (במיל') ח"כ אורנה ברביבאי אמרה בדיון בנושא סטטוס פערי המיגון ותוכניות הפינוי והקליטה בתרחישי חירום: "כשמדברים על ניצחון על רקע מבצע "שומר החומות", תמונת הניצחון היא ללא ספק של אזרחי המדינה אשר נותנים את הגמישות והלגיטימיות לדרג המדיני והצבאי לפעול ככל שיידרש. אני לא מכירה חברה אחרת שמרבית אזרחיה ישבו במרחבים מוגנים ופעלו על פי ההנחיות כדי לשנות את המציאות הביטחונית בה אנחנו שרויים לאורך זמן. דווקא בגלל זה, חשוב כי הציפיה של האזרחים לקבל מענה מיגון שיספק להם ביטחון ותחושת ביטחון תמומש."

ארכיון: צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

במהלך נאומה אמרה ח"ב ברביבאי: "העובדה שמשה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות, מצא לנכון להשתמש במילה 'הונאה', על מנת לשקף את הפער בין ההבטחות לספק מיגון ע"י הדרג המדיני, לבין המצב בפועל, מטרידה ביותר ומחייבת את ועדת החוץ והביטחון לעמוד על מקור הפער ולפקח על יישום החלטות הממשלה בנושא המיגון ופינוי אוכלוסיות בחירום. האחריות של הוועדה היא לשקף את המצב הקיים. ראינו שבמהלך הקורונה ראשי הרשויות הם אלה שיכלו לספק פתרונות רלוונטיים בשטח מאחר והם מבינים את הצרכים הייחודיים, לכן יש לתת להם את הסמכויות להשפיע בזמן אמת בהתאם לתוכנית ותקציב שיאושרו מראש לתרחישים השונים."

ארכיון: צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

כמו כן, הוסיפה יו"ר הועדה: "ההנחה כי ניתן לייצר חוסן לאומי כשהתוכניות והביצוע רחוקים אחד מהשני ועדיין לזכות ללגיטימיות מהציבור, שגויה. לצערי, למרות איום הייחוס, אנחנו לא נותנים פתרונות מספקים לאזרחים לאורך שנים. הנתונים שהוצגו בדיון באשר לתקציב המיגון מלמדים על פער באישור החלטת ממשלה ובתהליכים מתמשכים שאינם עומדים בהלימה למצב הביטחוני בו ישראל שרויה. לא הוסדרו הקריטריונים להשתתפות של האזרחים במימון מיגון בהתייחס למרחק הגיאוגרפי מהגבול, ולא הוסרו החסמים לקביעת מנגנון קבלת הלוואות לצורך שיפור המיגון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מיגונית בעוטף עזה.
ארכיון: צילום: חדשות MivzakLive

ח"כ ברביבאי חשפה: "קיים חוסר מידע והיעדר שקיפות מול הציבור, הדורש בצדק לקבל תשובות לגבי איכות התקן הנדרש למיגון, דבר המשפיע באופן ישיר על תחושת הביטחון של כל אזרח. מעבר למיגון ברמת הפרט, לא הוצגה תכנית המיגון על תשתיות ונכסים אסטרטגיים. רח"ל בתיאום עם משרדי הממשלה נדרשים להציגם לוועדה. כולנו מבינים את משמעות הרציפות התפקודית לאזרח הכוללת מענה בזמן אמת לצרכים הבסיסיים והיא מהותית גם בהקשרים של פרנסה ואיכות חיים."

לבסוף סיימה יו"ר הועדה: "המצב הפוליטי לא נסתר מעיני, אבל ברור לנו שתהליך קבלת ההחלטות בשנתיים האחרונות בהיעדר תקציב, לא אפשרו את התקדמות ביצוע החלטות הממשלה. צריך לשים את הנושא הזה בראש סדרי העדיפויות למול מגוון האיומים על ישראל. הוועדה תמשיך לעקוב מקרוב אחרי מימוש תכניות העבודה של משרדי הממשלה בנושא חשוב זה."

Back to top button