מבזקיםפוליטי / מדיני

האזרח מספר 1: יצחק הרצוג הוא הנשיא ה- 11 של מדינת ישראל

יצחק (בוז'י) הרצוג נבחר לפני זמן קצר (רביעי) לנשיאות המדינה, שלושה עשורים לאחר אביו. הרצוג נבחר ברוב עצום של 87 חברי כנסת לעומת 26 למרים פרץ.

הנשיא הנבחר הרצוג אמר לאחר בחירתו כי הוא "מקבל את התפקיד בחרדת קודש. מודה על האמון ומקבל את האחריות הכבדה לייצג את העם כולו."

הנשיא הנבחר הרצוג ציין כי "חיוני לטפל בפצעים שנפערו בחברה שלנו ולשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר פרסום התוצאות: "אני מברך את יצחק הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה ואני מאחל לו הצלחה רבה בשם כל אזרחי ישראל. אני מודה למרים פרץ על ההתמודדות המכובדת ואני משוכנע שהיא תמשיך לתרום לחברה בישראל כפי שעשתה כל חייה."

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שוחח לפני זמן קצר (רביעי) עם נשיא המדינה הנבחר, יצחק הרצוג, וברך אותו לרגל היבחרו לתפקיד. בנט אמר להרצוג: "משימתך הגדולה היא לאחד את העם. אתה איש ציוני עם לב גדול, ואני משוכנע שתצליח".

עוד מסר בנט: "אני מבקש לברך את מרים פרץ היקרה שהתמודדה על התפקיד בצורה מכובדת ומעוררת הערכה. מרים היא שליחה מופלאה של עם ישראל ואני בטוח כי תמשיך לחזק את רוח העם בעשייתה הציבורית ובדמותה המיוחדת".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר: "מברך את חברי, יצחק בוז'י הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה. איש ראוי ויקר שרואה את טובת העם והמדינה לנגד עיניו בכל זמן. בהצלחה כבוד הנשיא! אני מברך גם את מרים פרץ האהובה. לנצח תהיי נשיאת ליבו של עם ישראל."

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ בירך גם הוא את הרצוג: "בוז'י, חברי, והנשיא הבא של מדינת ישראל- בהצלחה גדולה בתפקידך. אין לי ספק שתפעל לקירוב לבבות ואחדות בקרב אזרחי ישראל, לצד פעילות משותפת שנעשה לביצור ביטחונה של ישראל, ולחיזוק הקשרים עם אחינו בתפוצות. תודה גדולה מעומק הלב גם למרים פרץ על התמודדות מכובדת ומעוררת השראה."

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר: "מברך את יצחק הרצוג לרגל בחירתו לתפקיד נשיא המדינה. אין לי ספק שהנשיא הרצוג יפעל לאיחוד כל חלקי העם בימים שאנו כל כך זקוקים לכך. ולגברת מרים פרץ: את אות ומופת, סמל בעם ישראל. ניהלת מערכה מכובדת ומעוררת כבוד וכולנו מלאי הערכה כלפייך."

צילום: הסוכנות היהודית
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button