מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הנבחר הרצוג: כוונתי להיות נשיא של כולם, יש לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה

זמן קצר לאחר שהתבשר כי ניצח בבחירות לנשיאות שהתקיימו היום (רביעי), נשא הנשיא הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג דברים בכנסת. בפתח דבריו אמר: "בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, אני מקבל עלי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מחברותי וחבריי חברי הכנסת על האמון שנתתם בי. אני מקבל עלי את האחריות הכבדה שהטלתם על כתפיי ואת הזכות לשרת את הציבור הישראלי כולו, בתפקיד רם ונישא זה".

עוד הוסיף הנשיא הנבחר: "אני מודה לגברת מרים פרץ, גיבורה ישראלית, על היותה סמל והשראה לכלל אזרחיות ואזרחי ישראל, לקימה מאבל אין סופי ולבחירה בחיים. מרים, אני מושיט לך יד ומייחל לשיתוף פעולה פורה בינינו, למען החברה הישראלית. כוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים – כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות. האתגרים רבים ואין להקל בהם ראש. חיוני לטפל בפצעים שותתי הדם שנפערו בחברה שלנו בתקופה האחרונה; עלינו להגן על מעמדה הבין-לאומי של ישראל ועל שמה הטוב במשפחת העמים; להיאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל; לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו; להתעלות אל גודל שעתה של האומה".

הרצוג סיים את דבריו בקריאה "תחי מדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, שהגיע לברך את הנשיא הנבחר אמר: "אני מתרגש ושמח בשם הכנסת כולה, בשם אזרחי ישראל כולם לברך אותך אדוני עם היבחרך. אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת ולא פשוטה, מדינת ישראל מתמודדת עם אתרים עצומים ויש בפניה הזדמנויות יוצאות דופן. עיני רבים נשואות למשכן הנשיא, שמסמל את ערכינו המשותפים ומבטא את המכנה המשותף שלנו. אני משוכנע שתגשים בכהונתך את תקוותם של רבים כל כך מאזרחי ישראל. נשיא המדינה הוא האזרח מספר אחד אבל הוא בן אדם. אני בטוח שאתה מאוד מתרגש. זכית לדבר נדיר, להיבחר לתפקיד הרם ביותר וללכת באותה הדרך שהלך אביך, חיים הרצוג, הנשיא השישי של מדינת ישראל. הלכת בעקבותיו אבל נבחרתך בזכות עצמך. אני משוכנע שיהיה בכוחך להפוך את בית הנשיא למקום של הזדהות ואחווה עבור כולנו, למשכן של כל אזרחי ישראל, של כל יהודי העולם. אני מברך אותך ומאחל לך הצלחה גדולה במילוי שליחותך זו".

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button