חדשות הארץמבזקים

מארגני מצעד הדגלים: המשטרה הורתה לבטל את האירוע

מארגני מצעד הדגלים הודיעו לפני זמן קצר (שני) כי המצעד שהיה צפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב יבוטל. לטענת המארגנים, המשטרה הודיעה כי אין אישור לתוואי המסלול.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לפני זמן קצר כי זוהי "כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. עם ישראל חי וראוי למנהיגות אחרת. חזקה ונחושה יותר. הוא ימשיך לצעוד בגאון ברחובות ירושלים כולה ולהתיישב בכל מקום בה."

מזכ"ל תנועת הנוער, עזרא שאול דה מלאך, הוסיף: "הבענו את עמדתנו הערכית כי זו זכותנו לצעוד בעיר בירתנו בגאווה. התאכזבנו לגלות כי זו שוב המלצת המשטרה. למרות זאת, כעמדה ערכית נמשיך לחנך לשמירת החוק ולקיום החלטות גם כאלו שאינן נכונות בעינינו. כשתנתן האפשרות, נצעד בגאון ובעצמה רבה ונראה לעולם כי ירושלים היא בירתנו הנצחית של עם ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "לצערנו מפכ"ל המשטרה ממשיך את קו הכניעה וההתקפלות לטרור. אני לא מתכוון לוותר וביום חמישי הקרוב אצעד את המסלול המלא ברחבי העיר העתיקה בירושלים. קורא לחברי הכנסת להצטרף אלי ולממש את החסינות שלנו ואת ריבונות מדינת ישראל בירושלים".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", הגיב: "צר לנו על החלטת המשטרה שלא מאפשרת צעדה עם דגלי ישראל בבירת המדינה. זו טעות חמורה מצד המשטרה אשר פוגעת בדמוקרטיה ונכנעת לטרור. מדינת ישראל חייבת לעצור את הדעיכה המסוכנת שהיא חווה בכל החזיתות. צה"ל מצמצם אימוני ניווטים בנגב, ביפו אסור לחיילים להסתובב במדים, לתושבים יהודים בערים מעורבות קוראים מתנחלים ובבירת ישראל ארגוני טרור לא מרשים לצועדים להניף דגלי ישראל. אם לא נתעורר ומהר, לילדינו לא תהיה מדינה."

מנכ״ל הציונות הדתית, יהודה ולד, תקף: "קיבלנו הודעה מהמשטרה על ביטול צעדת הדגלים. ‏מתברר שממבצע שומר החומות מי שיצא מורתע זו מדינת ישראל שנכנעת לאיומי המחבלים ולא מאפשרת צעדה של דגלי ישראל בבירת מדינת ישראל. ‏אנחנו לא נכנע ונמשיך לפעול לחיזוק ריבונותה ומשילותה של מדינת ישראל בכל מרחבי ארצנו ובכל רחובות ירושלים."

סיעת הרשימה המשותפת הגיבה: "מפגני שנאה גזעניים וקריאות לרצח אינם חוסים תחת חופש הביטוי והמחאה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשטח כבוש. נמשיך לעמוד איתן נגד ניסיונות הימין להצית את ירושלים והאזור כולו ולהוביל לשפיכות דמים."

ארכיון. צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button