חדשות הארץ

מפכ"ל המשטרה: עלינו לפעול כגוף מאוחד במטרה לשרת את רצון העם

טקס הזיכרון וההתייחדות עם זכרם של חללי משטרת ישראל לשנת תשפ"א, 2021, התקיים הערב (שני) באתר ההנצחה במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. מאז קום המדינה ועד היום, שכלה משטרת ישראל 1,524 חללים שנפלו במהלך שירותם או בעקבותיו. הטקס, הנערך במשטרת ישראל מדי שנה, עומד השנה בסימן מורשת החללים ותרומתם לביצור ביטחונה של מדינת ישראל.
הטקס נערך במעמד השר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה, והמפקח הכללי של מ"י רב ניצב יעקב שבתאי, נציגי אגף משפחות הנצחה ומורשת, ארגון יד לבנים, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, המשפחות השכולות, נציגי מועדון רנ"צ/ניצב בדימוס, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, קצינים, שוטרים ואורחים נוספים.

צילום: דוברות המשטרה

הטקס נפתח במונולוג מפיה של שרה טרודי, ביתו של רס״ב האני טרודי ז״ל אשר שרת בתחנת קריית שמונה ונפל בעת מילוי תפקידו, במהלך מרדף אחרי פורצים ונפל מגובה רב. שרה היטיבה לתאר את שעובר על המשפחות השכולות מרגע האסון ואת הליווי המשטרתי את משפחת השכול. את אבוקת הזיכרון הדליקו האחים השכולים: אסתי מזור, אחותה של רס״ב דניאל מזרחי ז״ל ומוחמד סווידאן, אחיו של סמיח סווידאן אשר נהרג בקרב ציר המתפללים בחברון. בטקס צוינו סיפורים אנושיים מרגשים על שני חללי המשטרה אשר נפלו בעקבות חשיפתם למחלת הקורונה בעת ביצוע תפקידם במשטרה, והולחן לשיר מרגש על בסיס צוואתה של רס״ר שירן רסל ז״ל אשר נפלה בעת מילוי תפקידה. מרקם סיפורים אלו מבטא את תרומתם של חללי משטרת ישראל לביטחון מדינת ישראל. את דבר המשפחות השכולות נשא השנה רב פקד בגמלאות, עו״ד ארנון תמירי, אשר שכל את רעייתו, סנ״צ ציפורה תמירי ז״ל, קצינת מז״פ.

צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים, ח"כ אמיר אוחנה אמר בטקס: "אנו מתייחדים היום עם זכרם היקר של אלף 1,524 מיקירינו – עמיתנו וחברינו, שאיבדה משטרת ישראל לאורך שנות קיומה. אנו מעלים על נס את הגבורה, את הערכים והרוח, העומדים בבסיס שליחותם של השוטרות והשוטרים, הלוחמות והלוחמים, המפקדות והמפקדים, המקדשים מלחמת מצווה שאין למעלה ממנה – להגן על שלומו וביטחונו של הציבור בישראל. במקורותינו נאמר כי: "בִּפְרֹעַ פְּרָעוֹת בְּיִשְׂרָאֵל, בְּהִתְנַדֵּב עָם, בָּרְכוּ השם". ברוכים הם השוטרות והשוטרים, הלוחמות והלוחמים, המתנדבות והמתנדבים, אשר בעבודת קודש, לילות כימים, עשו למען חוסנה הלאומי וביצורה של מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

השר אוחנה הוסיף ואמר: "אנו עומדים יחד, זוכרים את יקירינו, ומתפללים לשלומם של פצועינו, בהם השוטר ינון שמעיה שנלחם על חייו ברגעים אלה ממש לאחר שנדקר ונפצע באורח קשה מאוד בגבעת זאב. ובזמן שאנחנו נזכרים ביקירינו, כל היתר זז הצידה בפני הזיכרון, הזיכרון הפרטי והזיכרון הלאומי, זיכרון של אב ואם, אח ואחות, בני ובנות זוג, בנות ובנים, ולכולם שם, פנים וגעגוע.

השר אוחנה אמר בסוף דבריו: "משפחות יקרות, לאורך שנות דור למדנו כי עצמאותנו הלאומית, כאן על האדמה הזו, לא ניתנה לנו על מגש של כסף. רצה גורלנו שנחזור ונשלם את מחירה של חירות – להיות עם חופשי בארצו. אך בהתאספנו כאן, מדי שנה, וכאיש אחד מצווים "יזכור", והקול בוקע שחקים ומגיע עד כיסא הכבוד , ניזכר בכתוב: "קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים רָחֵל מְבַכָּה עַל-בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִינָּחֵם עַל-בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּוּ". ובת קול משיבה: "מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כי יֵשׁ שָׂכָ֤ר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם־יְהֹוָ֔ה". והשכר, הוא קיומנו כאן על הארץ הזאת, היא ארצנו. יהיה זכר הנופלות והנופלים ברוך לעד."

צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר: "על אף שהזמן חולף, הוא אינו משכיח את הגעגוע ונדמה שאף מעצים אותו. הנופלים שימשו קו החזית בהגנה על ביטחונו האישי ושלומו של הציבור כשהם מילאו את תפקידם ברוח ערכי המשטרה וברוח הערכים עליהם גדלו והתחנכו בבית הוריהם. אתכם, בני המשפחות השכוחות, האובדן מלווה בכל ימות השנה והזיכרון הולך עמכם כצל בכל אשר תפנו. בכוחנו לאמצכם אלינו, לחלוק את הזיכרונות וללוות את דרככם שהוסטה ממסלולה ועוצבה מחדש על ידי השכול. כוח רב טמון בזיכרון והוא המניע אותנו להמשיך הלאה, להמשיך את דרכם של אחינו ואחיותיו שנפלו על משמרתם."

צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל סיים ואמר: "עלינו לפעול כגוף מאוחד ללא הבדלי מגדר, עדה או דת, במטרה לשרת את רצון העם ולזכות באמונו. אנו מתחייבים להמשיך את שליחותם ודרכם של יקירנו שאינם עוד, בעוז ובנחישות, למען מורשתם, למען מדינתנו ולמען עתיד ילדנו. יהי זכר הנופלים ברוך."

Back to top button