מבזקיםתנועה ותחבורה

מועצת המובילים: משרד התחבורה מטיל עול כלכלי שחברות ההובלה לא תוכלנה לעמוד בו

מועצת המובילים פנתה היום (חמישי) למהנדס אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, בבקשה לאפשר הנפקת רישיונות מוביל ללא התניה של העסקת אחראי חומרים מסוכנים בנפרד מקצין הבטיחות.

מרדכי אסל, מנהל תחום מטענים במשרד התחבורה, הוציא לאחרונה חוזר לפיו, בהתאם לתקנות התעבורה, קצין בטיחות אינו רשאי למלא תפקיד נוסף אצל המוביל ובכלל זה גם לא תפקיד של אחראי בטיחות חומרים מסוכנים.

לטענת מועצת המובילים, "מבחינת חברות ההובלה- אחראי בטיחות חומרים מסוכנים ואחראי שטח תפעולי ורכב תפעולי מוגדרים במסגרת תפקידיו של קצין הבטיחות, כאשר כל החלטה אחרת עלולה לייצר עירוב סמכויות ואחריות, ובכך לפגוע באופן מוחלט בבטיחות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד טוענים במועצת המובילים כי "בהמשך לדיון בוועדת הכלכלה, אשר דן בתפקידיו של קצין הבטיחות, סוכם על כינוס צוות מקצועי משותף עם נציגי מועצת המובילים והגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה לשם גיבוש נוהל המגדיר את תפקידיו של קצין הבטיחות. אולם, נכון לעכשיו, מתקבלות החלטות הרות גורל, אשר גורמות להשבתה של משאיות, בהעדר הנפקת רישיונות מוביל באופן שגרתי כשם שהדברים נעשו עד עכשיו."

במועצת המובילים מבקשים ש"משרד התחבורה ידחה החלטות ופרשנויות ביחס לתפקידיו של קצין הבטיחות ויפסיק להטיל חובות שאינם ישימים על חברות ההובלה, בוודאי בימים אלה של חזרה לשגרה, בתום תקופת קורונה שהייתה קשה לנו ולכל המשק ובנוסף לקבל החלטה ולאפשר הנפקת רישיונות מוביל ללא התניה של העסקת אחראי חומרים מסוכנים בנפרד מקצין הבטיחות."

לדברי גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "בשנת 2016 הוציא משרד התחבורה קול קורא להתייחסות הציבור – כיצד ניתן להפחית את הנטל הרגולטורי על אנשים פרטיים, חברות וארגונים, בכדי לשפר את השירות הניתן לאזרח על ידי משרד התחבורה, אולם מאז המשרד רק פועל בכיוון ההפוך ובכך מעכב את חידוש רישיונות המוביל, מהוספת פונקציה נוספת של אחראי חומרים מסוכנים, הדרך למינוי אחראי נוסף לריכוז כלל הפונקציות הללו קצרה… מדובר בנזק כלכלי שאף חברה לא תוכל לעמוד בו."

צילום: freepik

Back to top button