איראןמבזקים

אחמדינג'אד: בכירים במודיעין האיראני סייעו לישראל לגנוב את ארכיון הגרעין

לאחר הריאיון של ראש המוסד יוסי כהן בתוכנית "עובדה" בערוץ 12 שבו סיפר על המבצע להשגת ארכיון הגרעין האיראני, התייחס נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד לדברים ואמר כי באיראן פעלה "כנופיה מושחתת רמת דרג ברפובליקה האיסלאמית של איראן". לטענתו המבצע החשאי של המוסד התאפשר בזכות סיוע של גורמים בכירים ברמה הגבוהה ביותר במנגנוני המודיעין והביטחון האיראני. "ראש המחלקה שאמור היה להתמודד עם הטיפול במרגלים ישראלים במשרד המודיעין האיראני היה מרגל בעצמו", חשף בראיון.

אחמדינג'אד, שנפסל בהתמודדות בבחירות האחרונות לנשיאות באיראן הוסיף בראיון שפורסם ביום שישי האחרון כי על "כנופיית הביטחון המושחתת הזו להסביר את תפקידה בחיסול מדעני הגרעין והפיצוצים שאירעו במתקן הגרעיני בנתנז. הם גנבו מסמכים חשובים מאוד מטורקזבאד ומסוכנות החלל. זו לא בדיחה, אלה מסמכים של ביטחון המדינה. הם באו עם כמה טנדרים, לקחו אותם והעבירו אותם לישראל. במדינה הזו, עם כל כך הרבה מחסומים, איך זה שכמה טנדרים עם המסמכים הכי חשובים הצליחו לעזוב את המדינה?" תהה הנשיא לשעבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין כי "המידע על הפעולה הישראלית בתוך המדינה הוסתרה מהעם, רק לאחר שהמסמכים הגיעו לאויב ונחשפו זה פורסם באיראן. המסמכים של סוכנות החלל היו מאוחסנים בכספת של ראש הארגון הזה. הם נכנסו מתוך הגג, פרצו את הכספת ולקחו את המסמכים."

אחמדינג'אד ציין כי אותה "כנופיה" שסייעה לדבריו לישראל לבצע את הפעולה הלכה לאחר המקרה לבצע מספר מעצרים כדי לחסות על עצמה ולמנוע מגורמים אחרים להבין את שרשרת ההסתננות. "הם נאלצו להתייצב מול המצלמה אבל אמרתי לשר המודיעין כי זה שקר".

הוא הוסיף כי "ראש המחלקה לענייני ישראל במודיעין האיראני היה מרגל בעצמו. האם הוא היה המרגל הישראלי היחיד שפעל והאם אין לו קשר לעוד פעולות רבות שבוצעו?" שאל. "כל מי שטוען את זה יודע שזה שקר גדול וברור שמדובר ברשת. עלינו לחשוף את הרשת הזו. רק אדם אחד הורשע. לאן נעלמו האחרים?"

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד

הוא התייחס גם לחיסולו של מוחסן פחריזדה שתואר כ"איש המפתח" בתוכנית הגרעין האיראני ואמר: "מה קרה לחיסולו של פחריזדה? הרשויות ושר המודיעין (מחמוד אלאווי) אמרו שהם חשפו איך בוצע החיסול, אז למה לא ציינו מי אשם ונכשל במשימה להגן על המדען ומי משתף פעולה?"

כשנשאל האם מישהו הועמד לדין לאחר גניבת מסמכי הגרעין האיראני והפיצוצים הגדולים שאירעו במתקן ההעשרה אמר אחמדינג'אד: "הם מונעים את זה במכוון. הם עומדים מול המצלמה, מכריזים על מישהו אנונימי או לא ידוע, מספרים שהרגו אותו או שעזב את הארץ וסוגרים את התיק".

הריאיון של ראש המוסד יוסי כהן בתוכנית "עובדה" בערוץ 12

תגובה אחת

Back to top button