חדשות הארץמבזקים

הנשיא ריבלין בפרידה מהמשטרה: "לא יהיה ביטחון אזרחי בלי משטרה חזקה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (ראשון) סיור פרידה ממשטרת ישראל במטה הארצי בירושלים. עם כניסת הנשיא לרחבת המטה הארצי אותה ליוו אופנועי משטרה, סקר הנשיא את משמר הכבוד לצד תזמורת משטרת ישראל. לאחר מכן נשא דברי פרידה. את הנשיא ליוו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביטן וסגל הפיקוד הבכיר.

"שוטרים ושוטרות, מפקדים ומפקדות, שומרי ישראל, באתי להצדיע לכם", פתח הנשיא את דבריו והתייחס לפגישתו עם השוטרות והשוטרים לאורך כהונתו בפעילות המשטרה המאומצת בשגרה ובחירום: "עמדתם אז בתווך, חוצצים בגבורה בין אזרחים למחבלים. הייתם אפוד המגן שלנו, אזרחי ישראל, אל מול הטרור שהשתולל ברחובות באותם ימים. עמדתי יחד אתכם במעמדים קשים וכואבים, כאשר נפרדתם מהטובים שבלוחמים שוטרות, שוטרים, לוחמים ולוחמות, ששילמו בחייהם שעה שעמדו בחזית העורף".

"בקושי הספקתם להסדיר את הנשימה עם רגיעת המשבר הבריאותי וכבר התרגשו עלינו מהומות האלימות בכל רחבי המדינה, שגם בהם עשיתם הכל כדי להגן על אזרחי ישראל מפני פורעי חוק שאיימו על מרקם החיים המשותפים שלנו על הארץ הזאת. התמודדתם עם אתגרים שונים ומשתנים, תקופה ארוכה גם ללא מפקד נבחר. הכרתי מקרוב את המקצועיות שלכם, את הזהירות הגדולה, התבונה ושיקול הדעת שאתם מפעילים גם כשאתם נתקלים בכאב, בכעס ובתסכול. למדתי על המחויבות שלכם לביטחון המדינה, לאזרחי מדינת ישראל ולהצלת חיי אדם, מול כל אתגר ובכל מצב," הדגיש הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"להיות שוטר זה תפקיד לא קל. אני יודע היטב מהו גודל האחריות המונחת על הכתפיים שלכם. כמה כבדים הם העומס והשחיקה. אתם עובדים קשה כל יום, כל השנה. לאורך שנים. והמשימה היא קשה, פעמים רבות כפוית טובה. משטרת ישראל היא מיסודות קיומנו – אין ולא יהיה ביטחון אזרחי בלי משטרה חזקה! משטרה מקצועית ועצמאית. עניינית, שוויונית, הוגנת, משטרה שתפעל בכל המגזרים וששוטריה יהיו בני ובנות כל המגזרים. משטרה מגוונת, משטרה ששייכת לכולנו, ופועלת למעננו, למען כל אזרחי מדינת ישראל! כי גם כשאדמתנו בוערת, אין לנו ארץ אחרת ואין לנו משטרה אחרת!" אמר הנשיא וחתם את דבריו: "בשבע השנים שחלפו למדתי עוד יותר על העשייה שלכם ועל גודל האחריות. והתודה רק העמיקה. אני אוהב אתכם, אני גאה במשטרת ישראל. אני גאה בכם.״

צילום: חיים צח / לע"מ

מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר: "ברצוני להודות לך אדוני הנשיא על תמיכתך החמה במשטרת ישראל, לכל אורך השנים – תמיכה הנוגעת לליבנו. אנו מצויים בעידן של שינויים ותמורות. שינויים תדירים בסביבה בה אנו פועלים הן מבית והן מחוץ. שינויים שהם פועל יוצא של מפת האיומים עמה מתמודדת המשטרה, וההתאמות הנדרשות לסביבה משתנה. עברנו שנה של מערכות לאומיות מורכבות ומאתגרות, בהן התמודדנו, לצד הלוחמה בפשיעה, בתאונות הדרכים ובטרור, עם וירוס הקורונה, אסון מירון, מתיחות בהר הבית, ירי טילים לעבר ישראל, אירועי סדר ציבורי בערים מעורבות, וכל זאת לצד חוסר היציבות הפוליטית והמתיחות הנלוות לה. במהלך כל המערכות המורכבות הללו, אלפי שוטרים, קצינים, מפקדים, לוחמים, מתנדבים ואנשי המילואים, פעלו במתכונת מוגברת בכל הארץ, מסביב לשעון, במשך ימים רבים ברציפות, ערוכים לכל תרחיש ואירוע, ומימשו את אחריותם לביטחון הציבור והמדינה במוקדים ובזירות השונות."

צילום: חיים צח / לע"מ

עוד אמר המפכ"ל: "היום ברשותך, בטקס מרגש זה, אנו מודים לך על האכפתיות ועל הידידות. על החום וההוקרה שהקרנת כלפינו. תמיכתך בעבורנו היא זכות אישית ולאומית – ראשונה במעלה. בכל אורחותיך כנשיא, נתת ביטוי לחשיבות אחדות העם ואנו במשטרת ישראל מגשימים יעוד זה, אנו פועלים במסירות ובנאמנות, ללא הבדל לאום, דת וגזע, ותוך התאמת המענה המשטרתי לצרכים הייחודיים של התרבויות השונות. אני מאמין כי התנהגותנו כעם, שוטרים ואזרחים, הבאה לידי ביטוי הסיוע הדדי, בכבוד ובסובלנות לזולת, היא הערובה להבטחת אחדותנו. אדוני הנשיא, זכות גדולה נפלה בחלקי להיות המפכ"ל שזוכה לומר לך תודה, בשם כל משטרת ישראל, ערב כהונתך כנשיא מדינת ישראל."

צילום: חיים צח / לע"מ

Back to top button