מבזקיםפוליטי / מדיני

שקד: אפעל לביזור סמכויות רחב ומדורג מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי

טקס חילופי שרי הפנים התקיים היום (שני) במשרד הפנים, בו אמרה שרת הפנים הנכנסת איילת שקד כי "אפעל בכל כוחי ליישם מדיניות הגירה אחראית, תוך מתן מענה הולם במצבים הומניטריים מבוססים. אפעל להשיב מסתננים לארצם ולעודד יציאה מרצון למדינות שלישיות בטוחות."

עוד אמרה שקד: "מדינת ישראל נמצאת במשבר דיור כבר הרבה שנים. בשנה האחרונה יש ירידה משמעותית בהתחלות בניה, בהקצאת קרקעות, במתן היתרים, וקיימת עליה במחירי הדיור. למשרד הפנים קיימים כלים רבים שיכולים לתת מענה ראוי למשבר זה. אפעל במרץ לקיצור וזירוז הליכי התכנון, להגדלת היצע הדיור, לזירוז מתן אישורי תוכניות, לקיצור זמנים וּלפישוט הליכי קבלת היתרי בניה. אפעל ליישום הרפורמה ברישוי עסקים, כך שבעלי עסק ועצמאיים לא ידרשו להתמודד מול מספר רב של רגולטורים שונים ושהליך קבלת הרישיון יהיה מונגש, ידידותי וקל. אני מאמינה שיש לפעול בכל הכוח לתיקון עיוותים בירוקרטיים, הפחתת רגולציה, ליצירת שיתופי פעולה בין גורמי השלטון השונים, צמצום פערים בין שכבות שונות באוכלוסייה, שמירה על גבולותיה וצביונה של המדינה. ומעל הכל, שמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל."

במהלך הטקס, שהתקיים בנוכחות סגן שר הפנים – הרב יואב בן צור, מנכ"ל משרד הפנים – מרדכי כהן, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה – פרופ' שלמה מור יוסף ומנכ"לית מינהל התכנון – דלית זילבר, קיבלו עובדי משרד הפנים את פניה של השרה החדשה ונפרדו משר הפנים היוצא, הרב אריה מכלוף דרעי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול, באה לסיומה כהונתו של השר דרעי, אשר שימש כשר הפנים של מדינת ישראל לסירוגין, החל משנת 1988, במשך 10 וחצי שנים. במהלך כהונתו האחרונה, פעל דרעי לקידום מדיניות למען צדק חלוקתי וצמצום פערים בין הרשויות המקומיות ולשיפור איכות השירותים המוניציפאליים הניתנים לתושבי מדינת ישראל באשר הם. זאת לצד, פיתוח כלים חדשים שיסייעו בידי השלטון המקומי להתמודד עם אתגריו הרבים, בין היתר, הארגוניים והכלכליים.

ברוח זו, פעלו עובדי המשרד ללא לאות ומיקדו מאמציהם בקידום פעולות שונות ומגוונות כגון: ייסוד הקרן לצמצום פערים, הובלת הרפורמה ברישוי עסקים למען בעלי העסקים, עידוד שיתופי פעולה בין רשויות מקומיות והקמת אשכולות אזוריים נוספים, קידום תפיסת האזוריות, הגדלת תקציבי מענקי האיזון והשבחת ההון האנושי ברשויות המקומיות.

כמו כן, פעל המשרד להקמת הוועדות הגיאוגרפיות הקבועות, אשר עוסקות בחלוקת הכנסות ושינוי גבולות בין רשויות מקומיות, במטרה לקדם צדק חלוקתי וצמצום פערים, פעל לפיתוח מודל תכניות ההמראה המסייע בהובלת פרויקטים מוניציפאליים ברשויות מוחלשות, העצמת מחוזות המשרד ושיפור תהליכי הבקרה המשרדיים בתחום ההון האנושי והתאגידים העירוניים, הקטנה למינימום של רשויות הפועלות תחת תכניות הבראה וועדות ממונות, עיבוי מערך החירום והביטחון והגברת הסיוע לרשויות בהתמודדות עם מצבי קיצון.

במהלך משבר הקורונה סייע המשרד לרשויות המקומיות במטרה לשמור על הרציפות התיפקודית שלהן ועל יכולתן להמשיך ולספק שירותים חיוניים לתושבים. תחת השר דרעי ובהובלתו, ביצע המשרד משימות גדולות ורחוקות מליבת העשייה שלו. משרד הפנים תיכלל את פעילות הסיוע לחברה הערבית והחרדית ולמבודדים ללא תנאי בידוד נאותים, קידם את מתן הפטור מארנונה לעסקים שנפגעו במשבר, סייע לרשויות בפתיחת עונת הרחצה בכפוף להנחיות התו הסגול, תקצב רשויות לצורך תמרוץ חיסונים והוביל את פרויקט חלוקת כרטיסי המזון לאוכלוסיות מוחלשות.

צילום: יובל יוסף -משרד הפנים

הנהלת המשרד בירכה את שרת הפנים הנכנסת, ח"כ איילת שקד, עם כניסתה לתפקיד: "הצלחתך היא הצלחתנו, והצלחת השלטון המקומי בפעולותיו השונות למען התושבים" אמרו במשרד הפנים. מתחילת 2013, כיהנה שקד כחברת כנסת וכשרת המשפטים של מדינת ישראל. במסגרת תפקידה עמדה בראש ועדת השרים לענייני חקיקה והוועדה לבחירת שופטים, והייתה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. עתה, מגיעה השרה שקד להנהיג את משרד הפנים באחת התקופות המאתגרות ביותר למדינת ישראל.

שר הפנים היוצא, אריה דרעי, אמר בטקס החילופים: ״עשיתי ככל יכולתי לא לקלקל את מה שעשו קודמיי ולהוסיף דברים טובים משלי. הצוות המקצועי במשרד הפנים מצויין. לא היו מינויים פוליטיים במשרד הפנים, כולם אנשי מקצוע שפעלו באופן יוצא מן הכלל. עשינו דברים רבים, התקופה האחרונה של הקורונה היתה מאתגרת אבל את תמצאי במשרד הפנים כוח אדם איכותי, מקצועי ומחויב מאד. בהזדמנות זאת אני מודה לכל העובדים במשרד הפנים. מודה גם לעובדי לשכתי על עבודה מסורה ומקצועית מבוקר עד לילה. ציפיתי לממשלה אחרת, אבל זה המשחק הדמוקרטי. אני חצוי, מחד מאחל הצלחה לאיילת שקד כי הצלחתה הצלחת כולנו. אבל כאיש פוליטי אעשה הכל להפיל את הממשלה."

צילום: יובל יוסף -משרד הפנים

Back to top button