חדשות הארץ

העגבנייה הטעימה בישראל ל- 2021: 'עגבניית טעם שחורה'

עגבנית הטעם השחורה החדשה של חברת 'זרעים גדרה' נבחרה לעגבניה הטעימה והאיכותית בישראל במסגרת תערוכת אגרומשוב 2021. חלק עיקרי מתוצרת הירקות בישראל מגדלים בעוטף עזה שתושביו סובלים כבר עשרים שנה מקסאמים, צבע אדום (לא של העגבניה) ובלוני תבערה לאורך הגבולות. מספר לא מבוטל של משפחות מתפרנסות מענף הירקות ובעיקר מגידול עגבניות, בשנים האחרונות יבוא העגבניות גדל, תוך שבירת מטה לחמם של החקלאים בעוטף עזה.

כאות סולידריות עם החקלאים בישראל ולהעלאת המודעות לאיכות הגבוהה של העגבנייה הישראלית החליטה הנהלת 'אגרומשוב'- התערוכה החקלאית המובילה בישראל לאחר כעשור להחזיר את תחרות העגבניה הטעימה והאיכותית בישראל תבחר על פי שורה של פרמטרים על ידי צוות שיפוט מקצועי.

חברת זרעים גדרה סינג'נטה, הציגה במסגרת תערוכת אגרומשוב בבנייני האומה בירושלים, בפעם הראשונה בתערוכה רשמית בארץ עגבניית טעם שחורה מרשימה וייחודית. העגבניה, מזן YOOM בעלת צבע ייחודי ויוצא דופן, וכן ניחוח חדש חמוץ-מתוק ומאוזן בצורה מושלמת, הודות לטעם אוממי אקזוטי ותחושת טריות המגיעה הישר מהשדה. הגודל, המרקם, הפריכות והעסיסיות הופכים את YOOM לחוויית גורמה שמעוררת עניין רב בקרב שפים מובילים בארץ ובעולם. העגבניה עשירה מאוד באנתוציאנינים, בויטמינים ובמינרלים לעומת עגבניות רגילות ולכן היא מגבירה את החיוניות ומתאימה לאורח חיים בריא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אגרומשוב

מדובר במוצר חדשני שאף זכה בפרס חדשנות בתערוכת התוצרת הטרייה הנחשבת בעולם- Fruit Logistica. הזן הייחודי התאפשר לאחר שנים של מחקרים וניסויים, כיום מגדלים את העגבנייה 2 מגדלים בלבד בישראל ומגדלי בוטיק מביעים עניין רב בגידול הייחודי.
ראש עיריית ירושלים משה לאון ביקר בתערוכה והתרשם משורת החידושים שהוצגו בין הייתר ציין: "אני גאה בחקלאים על פועלם הרב, התרשמתי מאוד מהחידושים שהוצגו כאן, העיר ירושלים גאה ושמחה לארח את התערוכה החשובה!".

בפתח התערוכה החקלאית המובילה בישראל אגרומשוב 2021 נשא דברים מנכ״ל משרד החקלאות נחום איצקוביץ בנושא ביטחון המזון, לדבריו: ״חקלאות ישראל עוסקת בבטחון מזון למדינת ישראל, באמצעות ייצור חקלאי, דרגה למלאי מזון וייבוא מושכל- לא פרוע. ללא חקלאי ישראל לא יהיה לנו מלאי מזון. לייצור המקומי חשיבות רבה לקיום ביטחון המזון. עלינו כמדינה חובה לשמור על כושר הייצור של החקלאות, לשפר את הפריון בחקלאות, להשקיע במו״פ והחדשנות, להקפיד על ייבוא מושכל בהתאם למצבי השוק- יבוא זה לא פסול אם הוא נעשה מתוכנן, אני מקווה שמדיניות המשרד תימשך להיות מבוססת על תמיכה ושותפות עם החקלאים, לאזן בין ייצור מקומי ליבוא, להשקיע כ 3 מיליארד בטכנולוגיות חדשניות״

צילום: אגרומשוב

שי חגג נשיא התערוכה ויו״ר מרכז המועצות האזוריות אמר באירוע הפתיחה: ״עברנו שנתיים לא פשוטות עם ממשלה לא ממשלה, קורונה, שומר החומות ולמרות כל זאת היו לנו הישגים בחקלאות, אך אתגרים לא קטנים לממשלה החדשה, אני מודה לשר היוצא אלון שוסטר שהגיע מהחקלאות ושיתף פעולה עם הארגונים, לשר הנכנס עודד, חבר קרוב שמכיר את המגזר שלנו – אני בטוח שנשתף פעולה קדימה, חייבים לשנות את המשק הסגור בשוק המים לחקלאות. בהסכמים הקואליציוניים דיברו חקלאות כי כולנו פעלנו לכך, אני מקווה שבמושב הראשון נקדם את חקיקת חוק החקלאות, הקורונה הוכיחה כמה חשוב ביטחון המזון והגיע הזמן שהמדינה תגיד את זה״.

תערוכת אגרומשוב שנפתחה הבוקר (שני) ותימשך גם מחר מציינת 30 שנים להיווסדה של תערוכת החקלאות המובילה בישראל בה מציגות חברות רבות מאות זנים ופיתוחים חדשים החל מזני פירות וירקות, דרך טכנולוגיות מתקדמות להשקיה וטיפול ביבול ועד לרחפנים מיוחדים לחקלאות, טרקטורים וכו'. לאחר שנים רבות החליטו מארגני אגרומשוב 2021 לרגל יום הולדת ה-30 לתערוכה, לקיים לראשונה זה עשור את תחרות 'העגבנייה הטעימה והאיכותית בישראל'. במסגרת התחרות נבחנו זנים רבים של עגבניות מחברות הזרעים השונות וצוות שיפוט בחר ברוב קולות את העגבנייה האיכותית של זרעים גדרה.

Back to top button