מבזקיםפוליטי / מדיני

גלנט בטקס חילופי השרים: "פרצנו את חומת הריכוזיות, צריך לתת למנהלים יותר סמכויות"

שר החינוך היוצא יואב גלנט נשא היום (שני) דברים בנאום בטקס חילופי השרים, בנוכחות שרת החינוך הנכנסת, יפעת שאשא ביטון: "הצלחנו בזמן קצר לתקשב את כל בתי הספר, המורים עברו השתלמויות בנושא, חילקנו 150 אלף מחשבים חדשים ו 70 אלף טלפונים סלולריים ״כשרים״ לתלמידים. כל הדברים האלו, הם לא משאלת לב, אלא דברים שעשינו לאחר שבמשך עשרות שנים הנושאים לא טופלו. עשינו מהפכה דרמטית שמאפשרת כעת לכל תלמיד ובכל בית ספר ללמוד מרחוק. אני רואה בכך הצלחה גדולה. הנושא נבחן במסגרת המערכה שנכפתה עלינו ״שומר החומות״ בו עברו כמליון תלמידים ללמידה מרחוק תוך שעות באופן חלק ומהיר."

עוד אמר גלנט: "בנוסף, הצלחנו בשנה החולפת להבקיע את חומת הריכוזיות והמונופול של ניהול מטה משרד החינוך. זה לא מציאותי לחשוב שאפשר לנהל מירושלים את מה שקורה במערכת החינוך בקרית שמונה, סכנין, בני ברק, באר שבע או הרצליה. הציבור בישראל מורכב מזרמים רבים ושונים, והמציאות שבה אנשים מאמינים שאפשר לשבת כאן בירושלים ולנהל באופן מלא את מה שקורה במקומות אחרים היא תפיסה שגויה. הדרך הנכונה היא להציב יחד עם מנהלי בתי הספר יעדים משותפים, לתחם את גזרות הפעולה ולהקנות למנהלים סמכויות ומשאבים לצד האחריות הרובצת על כתפיהם."

לסיום אמר גלנט: "אני גאה לומר שבשנה החולפת, פרצנו את חומת הריכוזיות. ואני חושב שזו פריצה מאוד משמעותית, אפשרנו למנהלי בתי הספר שהם בעיניי החוליה החזקה והבלתי מנוצלת במלואה במערכת החינוך, חופש פעולה. אני מאמין כי צריך להוסיף ולתת למנהלים את יותר משאבים וסמכויות ולהגביר את עצמאותם מאד. אני משוכנע שזה הדבר הנכון לעשות ובכך יתאפשר שגשוג מאוד גדול למערכת החינוך. שמחתי לשמוע שהשרה הנכנסת חושבת גם כך ותמשיך לפעול בנושא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסוף דבריו פנה השר גלנט לשרה הנכנסת ואמר: "אני רוצה לברך אותך יפעת על הכניסה לתפקיד ועל הדרך שאת עומדת לעבור. ההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו, של כל מערכת החינוך בישראל. החלפת אותי במשרד הבינוי והשיכון, כעת את מחליפה אותי במשרד החינוך, ואני מאחל לך שתחליפי אותי גם באופוזיציה בקרוב."

צילום: שלומי אמסלם לע"מ

תגובה אחת

  1. השר גלנט לא יכול לסיים את תפקידו בלי לשרבב מעט ציניות לדבריו וסיים את איחוליו ל שאשא ביטון בכך שאמר שמאחל לה שלאחר שתחליף אותו במשרד החינוך, שלא יעבור זמן רב ותחליף אותו באופוזיציה. השר גלנט, החיים האזרחיים זה לא כמו בצבא. זמן הלימוד בכל פוזיציה ארוך בהרבה. תתרגל ותיתרגל. אימצו אותך לחיים הממשלה ללא הכנה וזה לא עושים אפילו כשממנים מישהו לתפקיד מפקד פלוגה. נצל את הזמן ואני מקווה שזה יהיה ארוך מספיק בכדי שתוכל להשתלט על כל החומר

Back to top button